معاون بهره‌برداری آبفار گلستان:

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان با تاکید بر مدیریت مصرف آب گفت: استان گلستان با کمبود آب مزمن رورو است و مردم در مصرف آب باید کوشا باشند.

 افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان

به گزارش گلستان24 ​،مسلم محمدی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزو استان‌هایی است که با کمبود آب مزمن مواجه است.

وی تصریح کرد: کم مصرف کردن آب ملاک نیست آنچه که از اهمیت والایی برخوردار است درست مصرف کردن آب است و ما باید در مصرف آب بکوشیم.

* میزان بارندگی در گلستان 35 درصد کاهش پیدا کرده است/ کاهش 66 درصدی ذخیره آب در پشت سدهای استان

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان ابراز کرد: حفظ آب برای نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است زیرا آب میراث گذشتگان و امانت آیندگان است و ما باید مصرف آب را مدیریت و کنترل کنیم.

محمدی با بیان اینکه زندگی ما وابسته به آب است، خاطرنشان کرد: نباید آب را هدر دهیم زیرا این موهبت الهی با هزینه بسیار گزافی به دست ما رسیده است.

وی از کاهش 35 درصدی بارندگی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: میزان بارندگی در استان گلستان 35 درصد کاهش پیدا کرده است و همچنین کاهش 66 درصدی ذخیره آب در پشت سدهای استان را شاهد بودیم.

* افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان/ سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان علی‌رقم سرسبزی‌هایی که دارد درحقیقت در حالت تنش قرار دارد و جزو استان‌هایی است که با کمبود آب مزمن روبه رو است.

محمدی ابراز کرد: نوار شمالی استان گلستان دشت است و عمدتا آب در آن مکان شور است و نوار میانی ما نیز که صنایع و آلاینده‌ها بیشتر در آن مناطق وجود دارند از آب آن نمی‌توان به عنوان آب شرب استفاده کرد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان خاطرنشان کرد: محور جنوبی استان گلستان که منبع غنی از آب را به خود اختصاص داده است ولی برای انتقال آب به روستاها دارای هزینه گزافی خواهد بود.

* سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است/ نیست باید فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم

محمدی با بیان اینکه افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان داشتیم، ابراز کرد: سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان با اشاره به اینکه آب هدیه الهی است، گفت: باید به مدیریت مصرف آب بپردازیم تا مشکلات کم‌آبی مرتفع شود و نیازی به تولید آب نیست باید فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه کنیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار