معاون بهره‌برداری آبفار گلستان:

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان اینکه مصرف آب را باید مدیریت کنیم گفت: متاسفانه 30 درصد از روستاهای استان گلستان با تنش و کمبود آب روبه رو هستند.

توزیع عادلانه آب در شهرستان بندرترکمن و گمیشان اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان24؛‌ مسلم محمدی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 30 درصد از روستاهای استان گلستان با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید مصرف آب را مدیریت کنند زیرا آب یک نعمت الهی است و میراث گذشتگان و امانت آیندگان ما محسوب می‌شود.

*806 روستا در استان گلستان تحت پوشش ما قرار دارند/ 30 درصد روستاهای گلستان با کمبود آب مواجه هستند

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان ابراز کرد: 806 روستا در استان گلستان تحت پوشش ما قرار دارند که قریب به 100 الی 110 روستا را آب سیار پوشش دادیم و باقیمانده روستاهای موجود در گلستان با تنش آبی مواجه هستند.

محمدی با اشاره به اینکه 30 درصد روستاهای گلستان با کمبود آب مواجه هستند، یادآور شد: به عنوان مثال در روستاهای گل‌افرا و شیرکلاته شهرستان بندرگز دچار تنش آبی بودند که خوشبختانه این مشکل را مرتفع کردیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان افزود: شهرستان گمیشان، نوار مرزی گنبدکاووس، زاغ و روستاهای مربوط به مجتمع‌های گالیکش مخصوصا تنگه‌راه که مشکل تنش آبی را داریم که با مدیریت مصرف آب و توزیع عادلانه آب این مشکل را حل خواهیم کرد.

* توزیع عادلانه آب در شهرستان بندرترکمن و گمیشان اجرایی می‌شود

وی درخصوص مناطق مرزی اذعان کرد: در مناطق مرزی برنامه‌هایی را اجرایی می‌کنیم از جمله در شهرستان بندرترکمن و گمیشان برنامه توزیع عادلانه آب را داریم و تانکرهای سیار و ناوگان آبرسانی سیار را مدیریت می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در شهرستان گنبدکاووس و نوار مرزی این شهرستان داریم اجرای خط انتقال آب است.

محمدی با تاکید بر اینکه استان گلستان با کمبود آب مواجه است، اذعان کرد: درست مصرف کردن آب بسیار حائز اهمیت است و ما باید در مصرف آب کوشا باشیم.

* میزان بارندگی در سطح استان گلستان  35 درصد کاهش داشته است

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان گلستان کاهش داشته است، یادآور شد: میزان بارندگی در سطح استان گلستان  35 درصد کاهش داشته است و افت سطح بیلان چاه‌های آب را در استان گلستان داشتیم.

 معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: سطح بیلان چاه‌های آب 12 الی 24 متر در سطح استان رسیده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار