انتقاد صریح امام جمعه گنبدکاووس از نهاد کتابخانه‌های عمومی گلستان

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان نمی‌خواهد از مشورت‌ها استفاده کند، گفت: ایشان بدون آشنایی با این فضا شایستگی این مسوولیت را ندارد.

ضعف مدیریتی مدیرکل کتاب خانه های استان علت تعطیلی کتاب خانه های گنبد

به گزارش گلستان24؛‌ حجت‌الاسلام محمود ترابی دیشب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شرق استان گلستان با اشاره به اینکه امروز بر اساس ضعف مدیریت در سیستم استانی نهاد کتابخانه‌های استان گلستان دو کتابخانه عمومی در گنبدکاووس تعطیل شده است، اظهار کرد: تاسف‌بارتر از این موضوع عدم پذیرش ضعف‌ها و بی‌توجهی به مطالبات مردم است که نشان از بی‌مسوولیتی برخی افراد دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی که تا چند سال پیش در مصلای امام جعفر صادق (ع) مستقر بوده است اصلا متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی نبوده است، افزود: در زمان امام جمعه سابق بر اساس لطف و نگاه مثبتی که به حوزه کتابخوانی و حرکت‌های فرهنگی بوده است بخشی از فضای مصلی برای این کاربری به کتابخانه عمومی شهرستان اختصاص داده شد.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پس از توسعه درمانگاه مصلای امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس این درمانگاه به فضایی که در اختیار کتابخانه قرار گرفته نیاز مبرم داشت، خاطرنشان کرد: این موضوع و برخی از موارد حاشیه‌ای دیگر موجب شد تا تصمیم مسوولان مصلی و امام جمعه بر تعطیلی کتابخانه مقرر شود.

ترابی با اشاره به اینکه مسوولان کتابخانه‌های عمومی نباید به گونه‌ای رفتار کنند که هیچ انسان نیکوکار و یا نهادی علاقه به همکاری با آنها نداشته باشد، ادامه داد: وقتی یک نهاد یا فرد، فضایی را برای مدتی در اختیار یک کار فرهنگی قرار می‌دهد نباید با زیاده‌خواهی به دنبال تصاحب آن مکان باشیم که این امر روح نیکوکاری را در کشور به ویژه در حوزه فرهنگی نابود می‌کند.

وی با رد برخی مسائل مبنی بر بی‌توجهی مصلی به مساله کتابخوانی، تاکید کرد: ما بر اساس تصمیم و مصوبه کمیته عمرانی و فرهنگی مصلی در نظر داریم کتابخانه تخصصی فرهنگی و معارف را در محل بزرگی در مصلی ایجاد کنیم و به جای آن‌که یک مکان صرفا کنکورمحور داشته باشیم فضایی را برای استفاده عموم مردم و پژوهشگران برای مطالعه مفید فراهم کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد صریح از عملکرد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، اضافه کرد: بیش از دوسال است که دو کتابخانه عمومی در گنبدکاووس تعطیل شده است و ایشان با بی‌توجهی و عدم توانمندی مدیریتی برای جایگزین کردن مکان تلاش مفیدی انجام نداده است و با رفتار غیرحرفه‌ای از مشورت‌ها و پیشنهادات مسوولان و ما نیز استفاده نمی‌کند.

ترابی با اشاره به عدم آشنایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، افزود: ایشان به هیچ وجه شایستگی این مسوولیت را ندارند و ضعف‌های مدیریتی ایشان باعث شده است تا مشکلات این نهاد به شهرستان‌ها سرریز شده و مردم و مسوولان را دچار مشکل کند.

وی بر تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی به صورت هدفمند و واقعی در سطح شهرستان گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: ما همواره برای کمک به مسوولان در مسیر ایجاد، توسعه و گسترش فضاهای کتاب محور آماده بوده و هستیم و در ادامه راه نیز در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

/ فارس

ارسال نظر

  • رضا
    0

    با سلام و خسته نباشید
    مقوله فرهنگ آن هم کتاب و کتابخوانی در بین مردم و بالاخص مسئولین مرتبط شهرستان گنبد (غیر از مدیر کل کتابخانه ها و رئیس شهرستان گنبد) امر مهجوری است. کتابخانه مسجد قائمیه قبلا خیلی فعال بود ولی دید بسته و محجور هیات امنای مسجد باعث شد این اتفاقات بیفتد واقعا متاسفم به فهم اندک این آقایان .من خودم اهل مطالعه هستم و از این کتابخانه استفاده می کردم. ولی حیف ... الان فعالیت مدیر کل کتابخانه ها خیلی خوب است چون داره در تجهیز کتابخانه ها نهایت سعی و تلاش را دارد.

  • همکار
    0

    امام جمعه گنبد انسان محترمی است. اما با دیدن این انتقاد از سوی ایشان بنده به شخصه دیدم نسبت با وی عوض شد
    ای کاش حاج آقا ترابی استان رو مد نظر قرار میدادن و مقایسه به ماسبق میکردند تا ببینند در حوزه کتابخانه ها چه اتفاقات خوب و شایسته ای صورت گرفته.

آخرین اخبار