مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: امواج سامانه بارشی از صبح فردا دوشنبه از غرب به استان نفوذ کرده و به تناوب تا روزجمعه مورخ ۱۳ مرداد ماه به ویژه در اوقات بعدازظهر و شب موجب ناپایداری جوی استان می‌شود.

*احتمال طغیان رود «اترک» / کاهش دمای استان

به گزارش گلستان24؛‌ نوربخش داداشی‌تنکابنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طی این مدت تغییرات جوی، موجب وزش باد نسبتا شدید موقتی، مواج شدن دریا، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد شد.

*احتمال طغیان رود «اترک»

وی ادامه داد:  با توجه به شرایط جوی اخطاریه هواشناسی صادر شده که در آن تاکید شده، وقوع بارش‌های رگباری در نواحی مستعد استان، آبگرفتگی برخی معابر شهری و برون شهری  و طغیان رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

نوربخش‌تنکابنی خاطرنشان کرد: شدت بارش‌های نقطه‌ای در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر خواهد بود و با توجه به اینکه احتمال شدت بارش‌های رگباری در شمال استان بیشتر است، احتمال طغیان رود «اترک» و همچنین افزایش شدت جریان آن در استان گلستان وجود دارد.

وی یادآور شد: شرایط جوی استان از امروز تا صبح فردا تحت‌تاثیر امواج سامانه کم فشار قرار گرفته و شرایط جوی نسبتا پایداری خواهد داشت، بنابر این آسمان استان، صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اکنون آسمان گلستان صاف و دمای هوا نیز 34 درجه سانتیگراد است  و براساس گزارش هواشناسی استان قرار است، طی روزهای آینده دمای این استان شمالی کاهش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار