رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر گرگان:

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر گرگان از نامگذاری 65 معبر به نام شهداء وانتخاب نام جدید برای 35 معبر اصلی و فرعی در سطح شهر خبر داد.

نام گذاری معابر گرگان به نام شهدا

به گزارش گلستان24؛اسدالله کبیر با اعلام این خبر گفت: نام های انتخابی پس از بررسی و بازدید میدانی کمیته فنی نامگذاری و تایید این کمیته در شورای  شورای نامگذاری که با حضور نمایندگان ارگان های مرتبط تشکیل می شود، مورد بررسی و تایید قرار می گیرد و در نهایت به تصویب صحن علنی شورای اسلامی شهر می رسد و پس از طی مراحل اداری و تایید فرمانداری اجرایی می شود.

وی افزود: نام های انتخابی به شرح ذیل می باشد؛

1-در کوچه آذر دوم که با نام پرستار مکمل گردیده یکی از فرعی های آن به نام اصلی رسول زاده و نام مکمل پرستار 2 نامگذاری گردد.

2- فرعی های عدالت ششم با شمارش اعداد نامگذاری گردد (این معبر دو فرعی سمت راست و سه فرعی سمت چپ دارد.)

3- عدالت هشتم با نام مکمل امداد نامگذاری گردد و فرعی های آن با  نام امداد و شمارش اعداد ادامه یابد.(این معبر دو فرعی سمت راست و دو فرعی سمت چپ دارد)

4- فرعی های عدالت 12 با شمارش اعداد نامگذاری ادامه یابد.(این معبر دو فرعی سمت راست و چپ دارد )

5- نامگذاری خیابان پارک،  مجاور پارک شهر با نام مکمل خیابان نادر ابراهیمی انجام شود . قبلا کوچه ملل دهم به نام ایشان نامگذاری شده بود که باید برداشته شود.

6- خیابان دانش سوم به نام خیابان اندیشه مکمل گردد و فرعیهای آن با نام اندیشه و شمارش اعداد ادامه یابد

7- نامگذاری کوی عباس آباد در ضلع غرب  سایت اداری استانداری به نامی که به آن شناخته می شود یعنی کوی عباس آباد انجام شود. (فرعی هیرکان 4 به نام کوی عباس آباد)

8- در بلوار پارتیان فرعی ها از شمال به جنوب (ازسمت راست کوی رازی) با نام پارتیان و شمارش اعداد ادامه یابد.

9- خیابان آذر گرگان پارس مجاور سازمان آب که سازمان نظام مهندسی استان در آن قرار دارد با نام مکمل  مهندس نعمایی نامگذاری گردد.

10- در ورودی خیابان مینا گل سمت راست کوچه 6 متری (بن بست تازه احداث شده ) با نام بن بست خاری نامگذاری گردد.

11- کوچه  امیر لطیفی یکم به نام کوچه ذاکری(اصلی) نامگذاری گردد.)مقابل پارکینگ عمومی نعلبندان)

12- معابر فرعی انجیراب بیستم که بنام خیابان لاملنگ نامگذاری شده با شمارش اعداد نامگذاری شود.

13- در خصوص میدان تازه تاسیس اول کوی زیبا شهر(منظریه )به نام منظریه باشد.

14- در کوچه آیت الله میر بهبهانی در میخچه گران نام کوچک ایشان یعنی سید محمود به تابلو اضافه و اصلاح گردد.

15- در خیابان امام رضا (ع) ، برتابلوی کوچه پنجم امام رضا (ع) ، نام مکمل محمدیه شریف موسوی قید گردد.

16- در خصوص نامگذاری سه راه میر عبدالهی تابلوی آن به نام سه راه میر عبدالهی نصب گردد.

17- صیاد 15 نام مکمل کوچه باغ لطفی بگیرد.(منظور حاج فرج ا... لطفی پدر محمد رضا لطفی نوازنده معروف است که این محل باغ معروف متعلق بایشان بوده است)

18- نامگذاری کوچه ای به موازات خیابان تختی از خیابان کشاورز تا انتهای خیابان تختی به نام شمیم ، فرعی های این معبر (دوفرعی دارد) به نامهای شبنم و شقایق نامگذاری گردیده و تابلو دارد.

19- در انتهای  دانشجوی 12 خیابانی قرار دارد که به نام گشایش نام گرفته ، از بلوار اصلی نیایش  تابلوی خیابان گشایش نصب گردد 3 فرعی سمت چپ و 2 فرعی سمت راست دارد که به نامهای گشایش 1-3-5 و گشایش 2-4-6 نامگذاری می گردد. بین گشایش 1 و 3 یک فرعی وجود دارد که به نام ظهور نامگذاری می گردد.

20- بر روی تابلوهای معابر فرعی بلوار هیرکان در کنار شمارش اعداد نام هیرکان گنجانده شود.

21- رسالت 38 با نام مکمل ارشاد و فرعی های آن نیز به نام بن بست ارشاد و شمارش اعداد ادامه یابد.

22- نامگذاری معبر واقع در خیابان رازی ، بین رازی یازدهم و خیابان طهماسبی این معبر پس از اصلاح هندسی از فرعی های رازی بوده و نام رازی 1/11 بر خود می گیرد.

23- رسالت 34 به نام کوچه باغ انار نامگذاری گردد.این کوچه چهار فرعی سمت راست و دو فرعی سمت چپ دارد .فرعی اول سمت چپ منتهی به رسالت 36- نام مکمل شهید عباس کاهه قید گردد.    فرعی دوم سمت چپ که نام کوچه شهید لرگی منتهی می شود نام مکمل شهید لرگی بگیرد

24- نامگذاری بلواری منشعب از بلوار امیر کبیر که از سمت ورودی بیمارستان حکیم جرجانی به نام بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری گردیده و 4 تابلوی شناسایی معابر از 4 معبر منتهی به این بلوار برای معرفی نصب گردد.

25- نامگذاری خیابانی در محدوده سایت استانداری (بلوار امیر کبیر) که ساختمان آتش نشانی در آن واقع شده به نام خیابان آتش نشان انجام پذیرد.(پیشنهاد این نامگذاری قبل از واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران بوده است)

26- نامگذاری معابر فرعی منتهی به خیابان صیاد به نام درختان جنگلی هیرکان )انجیلی- سرخ دار- بلوط- افرا- سپیدار،نارون،راش و توسکا)

27- در خیابان شیخ محمد حسن مقصودلو استرآبادی که فرعی های آن تنها با شمارش اعداد است،نام استرآبادی با شمارش تکرار گردد

28- در کوچه مولودی(عدالت 80) که فرعی های آن بنام سینا و شمارش اعداد نامگذاری شده برخی کوچه ها  تابلوی کوچه سینا ندارد، تابلو مذکور نصب گردد

29- فرعی های جامی 15درکوی جامی با نام مکمل   سلامان فرعی ها با نام سلامان و شمارش عدد ادامه یابد و جامی  17 با نام مکمل اَبَسال  نامگذاری می گردد. فرعی ها با نام ابسال و شمارش عدد ادامه می یابد

30- فرعی های جامی قبل از جامی 2 با توجه به اینکه هنوز ساخت و سازی صورت نگرفته بن بست جامی 1/2 نام بگیرد

31- با توجه به تصویب نام مهرآوران در بلوار هیرکان و اشتهار آن به نام زیتون و درخواست اهالی ، فرعی ها  بنام زیتون و با شمارش اعداد ادامه یابد

32- پارک واقع در سی متری چاله باغ به نام پیشکسوتان نامگذاری گردد.

33- خیابان بهشت 23 به نام وش مکمل گردد و بر روی تابلوهای کوچه های فرعی ، به همراه نام مکمل عدد نیز قید گردد مانند وش 2 و .......

34- آذر سوم به نام کوچه دکتر طبی نام مکمل گیرد. اولین دکتر دارو ساز گرگان ساکن این کوچه بوده است.

35- در خیابان 22 بهمن شرقی در شهرک امام (ره)

 

  • کوچه پارک 2 با نام مکمل "طلوع" نامگذاری گردد و فرعی ها به نام طلوع و شمارش اعداد نام بگیرد.
  • خیابان پارک 4 با نام مکمل "فجر"نامگذاری گردد و فرعی ها به نام فجر و شمارش اعداد نام بگیرد . این خیابان منتهی به کاشانی 25 می باشد که بر روی تابلو کاشانی 25 نیز نام فجر مکمل می گردد.
  • همچنین کوچه فجر 4 مکمل نارنج نهم و کوچه فجر 6 مکمل نارنج دهم می باشد.

 

نام های انتخابی شهداء در معابر؛

36  -نامگذاری رسالت 40 به نام مکمل شهید کریم الله صادقپور

37- نامگذاری کوچه مدرس 3 به نام مکمل شهید جعفر قربانی ( معابر فرعی این کوچه  نیز به نام کوچه شهید جعفر قربانی 2و....) نامگذاری گردیده

38- در اوزینه بیستم با نام مکمل شهید مصیب حسام اصلاحات به شرح ذیل صورت پذیرد:

1-38-کوچه شهید گرزین 4 به نام کوچه شهیدان قره داغلی ( عبدالحسین و عبدالعلی )درشت و اصلی و نام شهید گرزین 4 به صورت مکمل انجام شود.

2-38-کوچه شهید گرزین 6 به نام شهید اسماعیل افرازه درشت و اصلی و نام شهید گرزین 6 به صورت مکمل انجام شود.

3-38-کوچه شهید گرزین 3 به نام شهید علی جمعه مهقانی درشت و اصلی و نام شهید گرزین 3 به صورت مکمل انجام شود.

4-38- کوچه شهید گرزین 5 به نام شهید مصیب حسام درشت و اصلی و نام شهید گرزین5 به صورت مکمل انجام شود.

39-  کوچه چناران 37 با نام مکمل شهید علیمردان دهقان و فرعی های آن کوچه  1 و کوچه 2 شهید علیمردان دهقان

40- یکی از فرعیهای کاشانی 18 به نام شهید غلامعلی صیادی نامگذاری شده ، این کوچه از طرف دیگر چناران   33 است که با نام مکمل شهید نوروزعلی دهقان نامگذاری شده ، فرعی های آن از سمت چناران 33 بصورت کوچهشهیدان دهقان-صیادی 2-4-6-8 و 1-3-5 نامگذاری گردد

41- در داخل کوچه وحدت 2 و در تابلوی کوچه شهید غضنفر حسام 7 نام شهید محمد علی گرزین بصورت درشت و اصلی و نام شهید حسام  7  بصورت مکمل و ریز می گردد.

42- در تابلوی کوچه شهید غضنفر حسام 6 ،نام شهید رمضانعلی محمدی بصورت درشت اصلی و نام شهید حسام 6 ریز و مکمل گردد.

43- خیابان اوزینه کوچه وحدت 1 با نام شهید عباس سلامتی مکمل گردد.

44- بر روی تابلوی وحدت 4 در اوزینه،نام شهید درویش علی دهقان مکمل گردد و نام شهید غضنفر حسام با توجه به تکراری بودن حذف و اصلاح  می گردد.

45- بر روی تابلوی وحدت 6 در اوزینه نام شهید جبار کابوسی مکمل گردد و نام شهید مرتضی مطلبی با توجه به تکراری بودن حذف می گردد.

46-  در کاشانی 18،داخل کوچه شهید عامری،برروی  تابلوی کوچه شهید عامری 2 ، نام شهید غلامرضا گرزین مکمل گردد.

47- در خیابان شهید عبدالکریم هاشمی نژاد منشعب از خیابان مسجد جامع اوزینه تابلوی نام این خیابان در ابتدای خیابان نصب گردد و فرعی ها با نام  شهید هاشمی نژاد و شمارش اعداد ادامه یابد و بروی تابلوی کوچه شهید هاشمی نژاد 8 نام شهید حسن عقیدی مکمل گردد.

48- برروی تابلوی خیابان کتولی محله، نام شهید غلامرضا پردل مکمل می گردد و بروی تابلوی شهید هاشمی نژاد 4نیز نام شهید غلامرضا پردل مکمل می گردد.

49- برروی تابلوی چناران 4، نام شهید مهدی محمدی مکمل می گردد وفرعی ها نیز  با نام شهید محمدی و شمارش اعداد نام می گیرد.چناران 4 منتهی می گرد به فرعی شهید ملک3 از گلباران 11 که نام شهید مهدی محمدی بروی تابلوی شهید ملک 3 درج  می گردد.

50-  بر روی تابلوی خیابان هفدهم  انقلاب، نام شهید سید حسین حسینی مکمل گردد و فرعی های آن با نام شهیدحسینی  و شمارش اعداد مکمل گردد . با توجه به منتهی شدن خیابان هفدهم  انقلاب به خیابان گلبهار 1 نامشهید سید حسین حسینی برروی این تابلو نیز مکمل می گردد.

51- برروی تابلوی خیابان شهریار 1 نام شهید سید ابوالحسن نریمانی مکمل گردد و فرعی های آن  با نام شهید نریمانی  و شمارش اعداد ادامه می یابد.

52-  میرکریم 12 با نام شهید سیدمحمد ابراهیم میرکریمی مزین گردد و 3 فرعی سمت راست و 4فرعی سمت چپ آن با نام شهید و شمارش اعداد ادامه یابد.

53-   میرکریم 14 با نام شهید غلامرضا تاجیک کرمانی مکمل گردد و 2 فرعی سمت راست و  4 فرعی سمت چپ نیز به نام شهید وشمارش اعداد ادامه یابد.

54-  محتشم 4 که شامل یازده معبر فرعی سمت چپ می باشد کوچه ها با نام شهید فرهاد صفری  و شمارش اعداد    (1و2....) نامگذاری گردد وکوچه شهید صفری 5  با نام شهید محمد علی آبیل/کوچه 8  شهید صفری با نامشهید امیر هوشنگ کمالی وکوچه شهید صفری 10 با نام  شهید محمد میش مست مکمل گردد.

55-  کوچه  رازی 8 با نام شهید محمد حسن مهدی پور مکمل گردد ، 3فرعی سمت  راست و 4فرعی سمت چپ نیز با نام شهید و شمارش اعداد ادامه یابد.

56-  کوچه  رازی 10با نام شهید علی اکبر غلامی مکمل گردد. 2فرعی  سمت راست و 3فرعی سمت  چپ با نام شهید و شمارش اعداد ادامه یابد.

57-  کوچه رازی 23 با نام شهید مظاهر فردوسی مکمل گردد.2فرعی سمت راست و 2فرعی سمت چپ با نام شهید و شمارش اعداد ادامه یابد.

58-کوچه های 4 رازی (9 فرعی سمت راست و 4 فرعی سمت چپ به عدد نامگذاری گردد) کوچه 1،2،3 و...

59-  برروی تابلوی 13 صدوقی،نام شهید محمود اردنی درج گردد.

60-  برروی تابلوی پانزدهم صدوقی  ، نام شهید قربان پور محمود به عنوان مکمل درج گردد

61- انتهای رسالت 34 منتهی به کوچه شهید همدانی 6 می باشد ، معروف به کوچه اکبری است و شامل 4 فرعی است بشرح زیر :

سمت چپ بن بست اکبری 1-کوچه اکبری 3

سمت راست بن بست اکبری 2-کوچه اکبری4

کوچه شهید کمیزی 4 بانام مکمل شهید لرگی خود شامل 2 فرعی میباشد به نامهای شهید لرگی 1و2

شهید لرگی 1 شامل 4 بن بست است:بن بست 4یکم- دوم- سوم- چهارم

62- انتهای رسالت 40 سمت چپ کوچه شهید مهاجر منقوش با نام مکمل شهیدان کتولی 14 می باشد که این کوچه شامل 3 فرعی است یک فرعی سمت راست و 2 فرعی سمت چپ  کوچه سمت راست با نام " بن بست شهید مهاجر منقوش 2 "و کوچه های سمت چپ با نام های بن بست شهید مهاجر منقوش 1 وبن بست شهید مهاجر منقوش3 نامگذاری می گردد.

 63-  کوچه میرکریم 16 شامل 4 فرعی سمت راست و 5 فرعی سمت چپ می باشدکه با نام  مکمل شهید سعید سنائی نامگذاری و با شمارش اعداد ادامه می یابد.

64- در تابلوی لاله 12 که با نام  سرپیر دوم مکمل گردیده نام  سردار شهید محمد حسن غفاری اضافه شود.

65- فرعیهای کوچه شهید محمد حسن  غفاری با نام شهید و شمارش اعداد اصلاح گردد: کوچه شهید غفاری1  با نام مکمل شهید محمد رسول دواتگران ثانی و 4 فرعی آن  با نام شهید دواتگر ثانی  و شمارش اعدادادامه یابد. کوچه شهید غفاری 3 با نام  مکمل شهید محسن دادور و کوچه شهید غفاری 4 با نام  مکمل شهید محمد علی فاضلی- کوچه شهید غفاری6  فاقد تابلوست و داخل آن یک فرعی دارد که بنام کوچه یکم نامگذاری گردد.

66- انتهای میخچه گران  خیابان منتهی به محوطه دوم به نام شهید منصور کاشفی نامگذاری می گردد.

67- در محله سرپیر ، کوچه سلطان العلما 5 با نام مکمل شهید علی اکبر خیام تهرانی نامگذاری  می گردد.

68- بر روی تابلوی سلطان العلما  1/1  نام مکمل شهید سید جواد برقعی قید گردد.

69-  کوچه سی یکم گرگان جدید به نام کوچه شهید محمد صادق کلانتری مکمل گردد این کوچه از سمت وکیلی 8 نیز با نام شهید محمد صادق کلانتری مکمل شود .

70-کوچه شهیدان نونهال 1 ،بنام مکمل شهید عزیزا... عقربی مزین گردد

71- در کاشانی 26 کوچه شهیدان حسینی 13 به نام مکمل شهید علی اکبر گرزین  مزین گردد.

72- فروردین غربی بنام شهید ابراهیم کریمی نامگذاری گردد

73- کوچه شهید فکوری دهم با نام شهید عباس حبیبی نامقی مکمل گردد.

74-کوچه فروردین 8 به نام شهید محمد اسد الهی  نامگذاری گردد.

75- کوچه فروردین دهم به نام شهیدان فریدون مشوق و نرگس هراتی مکمل گردد.

76- در خیابان جانباز شانزدهم کوچه چهارم همت با نام شهید بهمن پاکدل مکمل گردد

77- درکوچه شهید کلاهدوز هشتم(بعنوان مکمل)- نام شهید بهمن پاکدل به عنوان نام اصلی درج گردد.

78- کوچه شهید چمران ششم با نام شهید محمد مهدی محمدی( به عنوان نام اصلی) نامگذاری گردد

79-  کوچه شهید دستجردی پنجم با نام شهید محمد مهدی محمدی( به عنوان نام  اصلی) نامگذاری گردد.

80- کوچه هفتم شهید چمران (مکمل)- با نام شهید محمد زمان حیدری (به عنوان نام اصلی) نامگذاری گردد.

 81- کوچه ششم شهید جهان آرا (مکمل) با نام  شهید محمد زمان حیدری( به عنوان نام اصلی) نامگذاری گردد.

82-کوچه  شهید دستغیب دوم با نام شهید علیرضا فرخی مکمل گردد.

83- ملاقاتی دهم با نام شهید حبیب ا... احمدی مکمل گردد

84- در خیابان نوبخت کوچه خوش بخت پنجم،به نام شهیدان حسن و رمضانعلی عرب نامگذاری گردد

85- خیابان استرآبادی پنجم به نام شهید علی اصغر درویشی نامگذاری گردد.

86- نامگذاری مجتمع فرهنگی تجاری مقابل هتل معروف بخش تجاری به عنوان مجتمع تجاری-فرهنگی استارباد نامگذاری گردد.

87- در معبر بازگشای شده از سمت پارتیان به سمت قلعه حسن تابلوی کوی شهدای قلعه حسن نصب گردد.

88- در تابلوی کوچه ابوذر 31  نام مکمل شهید حجت ا.. کریمی قید گردد.

89- بعد از محوطه دوم میخچه گران  کوچه مقابل کوچه گل باغ به نام کوچه کلانتری نامگذاری گردد ( پیش از این اشتباهی تابلوی  کوچه شهید کاشفی را در این کوچه نصب بود که  شهید کاشفی در جای دیگر  در همین محله نامگذاری شده است.

90- برروی تابلوی کوچه بهزستی 6 در خیابان بهزیستی نام شهید سید کاظم خانزاده مکمل گردد

91- معابر فرعی داخل خیابان بهارستان نهم  که به کوچه شهید گُل بابائی 6 منتهی می شود به نام شهیدان فولادی و شمارش اعداد نامگذاری گردد. همچنین بر روی تابلو بهارستان 9 و شهید گل بابائی 6 نام مکمل شهیدان  فولادیدرج گردد.(این کوچه از یک طرف باریک و بصورت کوچه و از طرف بهارستان  عریض و بصورت خیابان است.

92- کوچه خرداد شرقی به نام کوچه شهید جهانگیر مرجانی مکمل گردد

93- عدالت دوم به نام مکمل شهید احمد تسلیمی نامگذاری گردد

94- خیابان بوعلی پنجم به نام شهید عباسعلی داوری مکمل گردد

95- برروی تابلوی کوچه نهضت 2 نام شهید حسین خان بیکی مکمل گردد

96- در ابتدای خیابان شهید مسعود رمضانی در کوی اوزینه تابلوی پایه دار با نام خیابان نصب گردد

97- در خیابان شهید رمضانی 3 تابلوی دیوارکوب با نام خیابان نصب گردد و نام شهید ایوب عباس پور بر روی تابلو مکمل گردد

98- برروی تابلو کوچه وظیفه دان 8 نام شهید مسعود رمضانی مکمل گردد

99- برروی تابلو کوچه وظیفه دان 10،نام شهید نقی ایزدی مکمل گردد و این کوچه 2 فرعی دارد به نام کوچه شهید ایزدی 1 و کوچه شهید ایزدی 2

100- برروی تابلو کوچه وظیفه دان 6،نام شهید غلامحسین محمدی مکمل گردد

101- در خیابان کاشانی 26،بروی تابلو کوچه شهیدان حسینی 13،نام شهید علی اکبر گرزین مکمل گردد.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار