مدیرکل راه‌آهن شمال شرق۲:

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق۲ گفت: خط عریض اتصال مرز اینچه‌برون استان گلستان به مرز ترکمنستان با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان احداث می‌شود.

خط عریض اتصال مرز اینچه‌برون استان گلستان به مرز ترکمنستان

به گزارش گلستان 24، محمدرضا قربانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در ایستگاه راه‌آهن منطقه شمال شرق2 اظهار داشت: با همکاری شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن کشور، خط عریض با میزان حجم خاکی 250 هزار مترمکعب و خاک‌برداری 39 هزار مترمکعب و 3 هزار و 200 متر در حال احداث است.

وی افزود: این پروژه تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری آن باشیم. 

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال شرق 2 تصریح کرد: از راه‌اندازی خط ریلی مرز اینچه برون 2 سال می‌گذرد اما میزان مبادلات واگنی در مرز اینچه‌برون بسیار ناچیز است و انتظار داریم این میزان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا میزان مبادلات واگنی را به 40 تا 50 واگن در روز افزایش دهیم و درخواست کردیم تا بخشی از تبادلات واگنی ترکمنستان به ایران از مرز اینچه‌برون انجام شود.

قربانی گفت: همچنین انتظار داریم بخشی از بارها و واردات ترانزیتی نیز از این مرز انجام شود و با توجه به تخفیفات صورت گرفته در مرز اینچه‌برون در زمینه صادرات پیش‌بینی می‌شود بستر خوبی برای افزایش مبادلات واگنی در مرز اینچه برون داشته باشیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق2 اظهار کرد: اکثر جلسات مرزی در راه آهن ایران برگزار می‌شود و ما بارها درخواست کردیم تا این جلسات حتی برای یک بار در راه آهن اترک و یا عشق آباد ترکمنستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: عدم هماهنگی راه آهن ترکمنستان سبب شده تا اعزام مسئولان راه‌آهن و نشست در ترکمنستان دچار مشکل شود و امید داریم بستری فراهم شود تا یک بار این جلسات در راه آهن اترک ترکمنستان برگزار شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق2 تاکید کرد: در هیئت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هیئت راه‌آهن ترکمنستان با محوریت اتصال خط عریض و افزایش مراودات ریلی مقرر شد هر چه زودتر, راه آهن ترکمنستان خط عریض 250 متری خود را به نقطه صفر مرزی برساند و در ایران نیز شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن در ایران نیز این خط عریض را احداث کند تا مراودات ریلی با کشور ترکمنستان افزایش یابد.

انتهای پیام/

تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار