رایزن اقتصادی ایران در ترکمنستان:

رایزن بازرگانی و اقتصادی ایران در ترکمنستان گفت: کشور ترکمنستان با ۱۲۰ کیلومتر و ۴ معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

ترانزیت کالا از ایران به ترکمنستان افزایش یابد

به گزارش گلستان 24،  رحمت‌الله خرمالی صبح امروز در سمینار کاربردی آشنایی اصول تجارت با کشور ترکمنستان اظهار داشت: کشور ترکمنستان با 120 کیلومتر و 4 معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است. ساختار ترکمنستان ابتدا متکی به نفت و گاز و سپس به کشاورزی است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با اشاره به اینکه چین شریک نخست تجاری با کشور ترکمنستان است، گفت: کشورهای متعددی در حال ورود به بازار ترکمنستان هستند که این امر بر نیاز به اطلاعات کامل در این زمینه تاکید دارد.

خرمالی گفت: کشور ترکمنستان نزدیک به 3 هزار کیلومتر ارتباط ریلی دارد و این کشور تقویت ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی را مدنظر قرار داده است.

رمضانعلی بهرامی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان هم در این نشست ضمن اشاره به شناسایی 400 گونه دارویی در گلستان، اظهار کرد: این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد که به قطب دارویی تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: تحریم‌های تحمیل‌شده بر کشور و عدم استفاده از ماشین‌آلات با کیفیت سبب شده رقابت کمی سخت شود و درصد قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان به ماشین‌آلات جدید نیاز دارند. افزایش ارتباطات سبب رویدادهای خوبی در حوزه صنعت خواهد شد‌.

انتهای پیام/

تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار