برای گلنگ‌زنی بندر خشک «اینچه‎برون»

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان گفت: پنج‌شنبه صبح با حضور «محمدباقر نوبخت» در استان، بندر خشک «اینچه‎برون» کلنگ‎زنی می‎شود.

نوبخت پنج‌شنبه به گلستان سفر می‎کند

به گزارش گلستان24، علی یازرلو صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: علاوه بر آئین کلنگ‎زنی، از سه طرح ریلی در بخش مرزی «اینچه‌برون» گنبدکاووس واقع در شمال استان نیز بهره‎برداری می‎شود.

وی یادآور شد: در این سفر یک روزه، طبق برنامه قرار است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور در شورای اداری استان که در «اینچه‎برون» برگزار می‎شود نیز حضور یابد.

نوبخت

یازرلو اضافه کرد: قطار گرگان - اینچه‌برون ساعت 7 و 30 دقیقه صبح پنج‌شنبه، مدیران دستگاه‎های‎ اجرایی استان را برای شرکت در نشست شورای اداری به اینچه‌برون منتقل خواهد کرد.

وی با اشاره به معرفی بندر خشک به عنوان یکی از محورهای توسعه تجاری استان افزود: بندر خشک به محیطی اطلاق می‌شود که با تجهیزات ثابت و متحرک برای ارائه خدمات تجاری و اقتصادی به متقاضیان برای جابه‎جایی، کالا و کانتینرهای صادراتی، وارداتی، تحت کنترل و نظارت گمرک، با امکانات انبارداری، کارهای اداری و تشریفات ترانزیت و انتقال، در نقطه‌ای دورتر از ساحل به وجود بیاید.

*360 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد بندر خشک «اینچه‎برون»

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان اضافه کرد: برای ایجاد بندر خشک در اینچه‌برون در مرحله نخست 360 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با تخصیص آن موافقت شده است.

یازرلو با بیان اینکه برای آماده‎سازی زیرساخت مورد نیاز این بندر، 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار پیش‎بینی شده است خاطرنشان کرد: احداث این بندر در مسیر سیاست‎های دولت تدبیر و امید و مصوبات سفر سال 1393 هیأت دولت به استان گلستان و پیرو بهره‎برداری از راه آهن ترانزیتی ایران، ترکمنستان و قزاقستان است.

یازرلو یادآور شد: طبق گزارش دریافتی، بندر خشک اینچه‌برون در مساحت 350 هکتار و با پیش‎بینی ذخیره و جابجایی 36 میلیون تن بار برآورد شده که می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه و استان گلستان ایجاد کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار