محمد رضا ابراهیمی، در مصاحبه با گلستان24؛

این تصور که می توانیم با تعامل با جهان، اقتصاد خود را سامان دهیم بسیار اشتباه است. این تاکید اعتراضی به دولتمران است که اقتصاد مقاومتی را لقلقه زبان می کنند اما اقدام مقتضی را انجام نمی دهند. این می تواند یک اتمام حجت باشد.

تعامل با جهان اقتصادمان را سامان نمی دهد/ شعار امسال یک اتمام حجت بود

محمد رضا ابراهیمی، مدیر حوزه منتظریه شهرستان گنبد کاووس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، بیان کرد: موضوع اقتصاد، آن هم با زمینه مقاومتی بودن، به عنوان تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور، از سوی بسیاری از اقتصاد دانان معرفی شده است. چرا که این اقتصاد مقاومتی است که جامعه را برای ایستادن روی پای خودش آماده می کند، تولید داخلی را حمایت و زمینه اشتغال را در کشور فراهم می کند. لذا اقتصاد مقاومتی یک از مباحث کلیدی است کهدر پرتو آن کشور می تواند از لحاظ اقتصادی به سامان و توازن برسد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور را وابسته به غرب و شرق بدانیم و سامان دادن اقتصاد را منوط به موافقت یا عدم موافقت قدرت های جهان بدانیم، قطعا اقتصاد کشور به  هیچ سامانی نخواهد رسید زیرا دشمنان در غرب و شرق، که با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند، از هر حربه ای برای از بین بردن این نظام فروگذار نخواهند کرد.

ابراهیمی یکی از این حربه ها را بحث تحریم ها و فشار اقتصادی دانست و افزود: این تصور که می توانیم  با تعامل با جهان، اقتصاد خود را سامان دهیم بسیار اشتباه است. زیرا دشمن که در پی از بین بردن این نظام مقدس است یکی از مهمترین حربه های فشار خود را خنثی نکرده و مارا در مشکلات اقتصادی یاری نمی کند.

 

محمدرضا ابراهیمی اقتصاد مقاومتی

 

وی ادامه داد: طبیعتا آن ها در مسیر سامان بخشی به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران سنگ خواهند انداخت و اگر بتوانند حتی لای چرخ اقتصاد ما چوب هم می کنند. اقتصاد کشور مقوله مهمی است که در روایات هم به آن بسیار اشاره شده است. اقتصاد مقاومتی که اولین بار از زبان مقام معظم رهبری صادر گشت، می تواند حتی مسائل فرهنگی را هم سامان بدهد.

محمدرضا ابراهیمی در جواب این سوال که چرا مقام معظم رهبری روی دو کلمه "اقدم" و "عمل" تاکید کردند، خاطر نشان کرد: این موضوع اشاره به این مطلب دارد که در سال 95 دیگر انشاالله از گفتمان، گفت و گو همایش در بحث اقتصاد مقاومتی خارج شویم و دولتمران ما باید به این دستور از ناحیه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند. چه بسا این تاکید اعتراضی به دولتمران است که اقتصاد مقاومتی را لقلقه زبان می کنند اما اقدام مقتضی را انجام نمی دهند. این می تواند یک اتمام حجت باشد. 

وی عنوان کرد: جا دارد ملت شریف ایران نیز این پیام مقام معظم رهبری را با گوش جان بپذیرند و به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل عمل کنند. در مصرف تولیدات داخلی کوشا باشند. از استفاده کردن و خرید اقلامی که مشابه داخلی دارد بپرهیزند.

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

ارسال نظر

آخرین اخبار