رئیس پلیس راهور استان گلستان:

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: 57 هزار جریمه راهنمایی و رانندگی در مرکز مانیتورینگ راهور استان اعمال شده و 46 هزار تخلف موتور سوار در طی این مدت برخورد کردیم.

94 درصد فوت شدگان تصادفات برون شهری، عابران پیاده و موتورسوارند

به گزارش گلستان24،ایوب شرافتی رئیس پلیس راهور استان گلستان با اشاره به اینکه آمار پزشکی قانونی مبنای آمار در حوزه کشته شدگان  تصادفات است، اظهارکرد: در چهار ماه نخست امسال از نظر تعداد افرادی که کشته شدگان حوادث تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشتیم.

وی به کاهش 3 درصدی آمار مجروحین طی این 4 ماه نخست نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت : در شهرستان گرگان ، رامیان و آزادشهر در تصادفات منجر به فوت افزایش داشتیم و در شهرهای آق‎قلا، رامیان و گنبد افزایش تصادفات جرحی داشتیم .

شرافتی ادامه داد: 94 درصد کسانی که در تصادفات درون شهری فوت شده اند عابر پیاده و موتور سوار بودند که از این میزان متاسفانه 54 درصد عابران پیاده بودند.

وی تصریح کرد : حدود 83 درصد از مجروحان حوادث رانندگی عابران پیاده و موتور سواران بودند که در این تعداد مجروحان موتور سوار بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند .

رئیس پلیس راهور استان گلستان در ادامه گفت : 83 درصد از رانندگان در تصادف ها داری گواهینامه مجاز و 17 درصد فاقد گواهینمامه بودند.

وی در ادامه اذعان داشت: در روز شنبه و یکشنبه و ساعت 5 الی 21 بیشترین میزان تصادف را داشتیم که حدود 42 درصد از تصادف ها در این تایم اتفاق افتاده است .

شرافتی با بیان اینکه 51 درصد از فوت شدگان در رنج سنی 15 تا 30 سال بود، تاکید کرد: مجروحین موتور سوار 70 درصد در رنج سنی 15 الی 30 سال بوده است.

وی با بیان اینکه با 293 هزار و 430 فقره تخلف رانندگی را در طی چهارماه سال 1396 برخورد داشتیم، افزود: 3 درصد در بحث تخلفات در طی این چهار ماه کاهش داشتیم و علی‎رغم این میزان کاهش برخورد ما 12 درصد کاهش در میزان کشته شدگان حوادث تصادفات داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: 57 هزار جریمه راهنمایی و رانندگی در مرکز مانیتورینگ راهور استان اعمال شده و 46 هزار تخلف موتور سوار در طی این مدت برخورد کردیم.

شرافتی با بیان اینکه 6 هزار و 134 موتور سیکلت را توقیف کردیم، یادآور شد: 4 هزار و 929 دستگاه خودرو نیز در این مدت  چهار ماه توقیف شده است.

وی با بیان اینکه 71 نقطه پر تصادف را در سطح استان گلستان شناسایی کردیم، تاکید کرد: 46 نفر شامل ماده 10 راهنمایی رانندگی که در مورداستفاده از روانگردان و رانندگی به حالت مستی است در طی چهار ماه شدند که  46  نفر را به مراجعه قضائی معرفی کردیم که 92 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان یادآور شد: 563 خودرو با یک میلیون به بالا جریمه رانندگی در طی مدت 4 ماه سال 1396 به پارکینگ انتقال داده شدند و از این نظر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشتیم.

شرافتی به صدور گواهینامه‎های راهنمایی و رانندگی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در طی 4 ماه سال 1396 ، 7 هزار و 900 جلد گواهینامه صادر شده است.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار