معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان در دفتر خبرگزاری فارس استان پیگیر افزایش قیمت مرغ و مطالبات گندمکاران این استان شد.

عدم افزایش قیمت مرغ در محرم

به گزارش گلستان 24؛محمود ربیعی صبح امروز در دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه پیگیر افزایش قیمت مرغ و مطالبات گندمکاران استان از سوی کاویانی معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان شد.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: تنش گرمای شدید در برخی از استان‎ها موجب تلفات جوجه‎ریزی شد و این عامل افزایش روند صعودی قیمت مرغ در استان گلستان را در پی داشت.

کاویانی از افزایش جوجه‎ریزی در استان خبر داد و در خصوص قیمت مرغ تصریح کرد: قیمت مرغ گرم در گنبدکاووس 7 هزار و 500 تومان به فروش می‎رود و در شهرستان علی‎آبادکتول با قیمت 7 هزار و 700 تومان عرضه می‎شود و در شهرستان گرگان با قیمت 7 هزار و 900 تومان الی 8 هزار و 50 تومان به فروش می‎رسد.

وی افزود: بر اثر تنش گرمای شدید در برخی استان‎ها شاهد تلفات جوجه‎ریزی بودیم که این عامل باعث شد 600 الی 700 مرغ تولیدی «تخم‎گذار» را از استان خارج کنیم.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص تثبیت قیمت مرغ در استان گفت: احتمالا در ایام محرم شاهد افزایش قیمت مرغ در استان نخواهیم بود.

کاویانی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: در سال گذشته وجه گندمکاران به موقع پرداخت شد کشاورزان برخی از بذور را به صورت خودمصرفی و بخشی را به عنوان بذر نگهداری می‎کنند که بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن گندم سال قبل از کشاورزان استان خریداری شد.

وی ابراز کرد: سال گذشته برای نخستین‎بار بود که هر هفته به کشاورزان وجوه محصولات را پرداخت می‎کردیم در زمینه پرداخت جو مشکلی نداشتیم در سال جاری نیز در پرداخت وجوه جو و کلزا دچار مشکل نشدیم.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه امسال در پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکل مواجه شدیم، گفت: تاکنون 58 درصد مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شده است.

کاویانی از پیگیری و تسریع پرداخت مطالبات گندمکاران گلستان از تهران خبر داد و افزود: این موضوع را دو بار از تهران مکاتبه کردیم و تلاش می‎شود هر چه زودتر مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار