مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: سرقت تجهیزات بیش از یک میلیارد تومان خسارت دربرداشته است و بیش از 40 میلیارد تومان سالانه سرقت انرژی در استان انجام می‌شود.

کاهش سرقت تجهیزات برق در گلستان

به گزارش گلستان 24؛علی اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: سرقت تجهیزات برق در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سرقت انرژی یک معضل بسیار بزرگ است، تصریح کرد: افرادی که اقدام به دستکاری کنتور کنند مجرم شناخته شده و مجازات سنگین می شوند تا اوایل شهریور آئین‌نامه این طرح ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به همکاری خوب مراجع امنیتی در راستای کاهش سرقت انرژی و تجهیزات برق گفت: عواملی که به جان بیت‌المال افتادند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته نصیری تلفات ما در بخش سرقت تجهیزات برق 13 درصد است که این میزان در انتهای سال قبل 11.8 درصد بوده است.

وی بیان کرد: ماکزیمم پیک مصرف در هفته یک‌هزار و 164 مگاوات بوده است که رکورد مصرف برق در گلستان شکسته شد.

وی در خصوص تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی گفت: در این راستا با شرکت «صادبا» رایزنی شده است، سرمایه‎گذاران مختلفی در این زمینه اعلام آمادگی کردند و تفاهم‎نامه نیز به امضاء رسیده است اخیرا با یک شرکت از کشور مالزی وارد قرارداد شدیم که بر اساس آن پروژه انرژی خورشیدی در داشلی‎برون احداث می‎شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان افزود: دو سوم استان این ظرفیت را دارد که مزرعه‎های خورشیدی در آن احداث شود در این راستا مذاکراتی با تهران انجام شده که نسبت به جذب سرمایه‎گذار اقدام می‎شود.

نصیری با اشاره به اینکه 648 هزار مشترک در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: حدود 31 پست فوق توزیع و 232 فیدر 20 کیلو ولت تامین و تغذیه 14 هزار کیلومتر خط فشار متوسط و فشار ضعیف را بر عهده دارد توسط خطوط متوسط 15 هزار ترانس 20 کیلو ولت تغذیه می‎شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان در شرایط آب و هوایی گرمسیری قرار گرفته است، گفت: استان گلستان 14 تیرماه 1396 گرمای 49 درجه را تجربه کرد و بدترین حالت را در مصرف مشترکین را با بیش از یک‎هزار و 164 مگاوات شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان داز همدلی و همراهی مردم در صرفه‎جویی برق قدردانی کرد و نقش رسانه‎ها را در این مسیر بسیار مهم دانست و ابراز کرد: با همکاری خوب مردم و رسانه‎ها تابستان گرم را تا این لحظه پشت‎سر گذاشتیم.

نصیری افزود: در راستای پایدار بودن شبکه اقداماتی در سطح توزیع و فوق توزیع انجام شد تقویت پست 230 کیلوولت گرگان، تقویت پست شهید قندهاری آزادشهر، تقویت پست گمیشان، تقویت پست ترانسفورماتور چهار گنبدکاووس، احداث پست جدید دلند به ظرفیت 15 ولت  و احداث پست گالیکش از جمله این اقدامات بوده است.

به گفته وی؛ در راستای اصلاح و بهینه‎سازی به طول 40 کیلومتر مخصوصا مراوه‎تپه اقدامات خوبی انجام شد و برای این پروژه 75 میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بیان کرد: حدود 300 میلیارد ریال در بخش‎های توسعه فیدر، بهینه‎سازی، احداث رینک و ... هزینه شد تا شبکه پایدار و بدون قطعی داشته باشیم.

نصیری با اشاره به اینکه خارج کردن تجهیزات معیوب از شبکه با دقت و سرعت زیادی انجام شد، گفت: این اتفاقات و اقدامات برای پایداری نسبی شبکه توزیع در گذر از پیک تابستان بود.

وی بیان کرد: در بخش توسعه نزدیک 20 الی 21 مشترک در سال گذشته برقرار کردیم که بالغ بر 30 میلیارد تومان در زمینه توسعه شهری و روستایی همچنین برای کاهش تلفات کار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به رضایت نسبی مشترکان در زمینه ضعف ولتاژ ابراز کرد: در سال جاری با توجه به افزایش دما و تداوم گرما بخشی از مناطق مشکلات محلی داشتیم و تلاش ما این بود تا ضعف ولتاژ برطرف شود.

به گفته نصیری؛ در بخش منابع انسانی و حوزه داخلی شرکت موفق شدیم شرکت را از درجه A به A پلاس ارتقاء دهیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار