معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار اسناد شهدای استان گلستان را به صورت مکانیزه تبدیل کردیم و همچنان این کار ادامه دارد.

 جمع آوری آثار شهدای منا در استان در دستور کار قرار دارد.

 احمد طالع‎زاری در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان گلستان ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: تسنیم از پتانسیل خوبی برخوردار است و در این مدت دوش تا دوش رسانه‎های دیگر فعالیت داشته و در 3 سال گذشته رونقی در بخش خبری ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان درباره جمع آوری آثار شهدای استان گفت: تاکنون 220 هزار اسناد شهدای استان گلستان را به صورت مکانیزه تبدیل کردیم و همچنان ادامه داردو

وی افزود: اصل اسناد شهدا نیز به ساختمان مجهز و سم‌زدایی شده در تهران بایگانی می‌شود و در حال حاضر جمع آوری آثار شهدای منا در استان در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: در بخش شهدای منا نرم‌افزاری تهیه کردیم که اطلاعات شهدای منا در آن جمع‌آوری شده و در سیستم خاصی طراحی شده و برای عموم وجود دارد.

طالع‎زاری اظهار کرد: همه اسنادی که تاکنون جمع‌آوری شده، به زودی تحت وب قرار می‌دهیم تا علاقمندان بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

وی افزود: بانک اطلاعاتی صدا و تصویر شهدا نیز از دیگر کارهای ما بوده که آثار صوت و تصویر شهدا جمع‌آوری شده و در سال 1397 این مهم نیز راه‎اندازی می‎شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: در حال حاضر 58 سایت اینترنتی شهدا در استان گلستان داریم که همه اطلاعات مربوط به شهدای استان گلستان را بارگذاری کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سردار شهید ویژه تلفن‌همراه افزود: اپلیکیشن و نرم‌افزار مختلفی را تلاش کردیم راه‌اندازی کنیم و مدیرکل بنیاد شهید نیز به فضای مجازی توجه داشتند و استان گلستان از این نظر رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

طالع‎زاری افزود: یکی از کارهای فاخر اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان تدوین روزشمار شهدا بود که برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده و ما ابتدا بانک اطلاعاتی شهدا را به صورت روزشمار تدوین کردیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: این روزشمار در حال حاضر در 4 نوبت از صداوسیما پخش می‎شود و جزء یکی از کارهای خوبی بود که در 2 سال گذشته انجام شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار