روستای «فارسیان قانچی» از جمله سکونتگاه‌های روستایی استان گلستان است که در دهستان و بخش چشمه‌ساران آزادشهر و در یک منطقه کوهپایه‌ای در ارتفاع 777 متری از سطح دریا واقع شده و فاصله آن با شهر گرگان (مرکز استان) 115 کیلومتر است.

مراکز تفرجگاهی و جاذبه‌های طبیعی​ روستای فارسیان + عکس

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، روستای «فارسیان» به دلیل قرارگیری در دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز و منطقه کوهپایه‌ای – جنگلی دارای مراکز تفرجگاهی و جاذبه‌های طبیعی بوده و علاوه بر آن، بافت سنتی و تاریخی روستا همواره مورد توجه گردشگران است.

از ظرفیت‌های گردشگری این روستا می‌توان به پل‌های قدیمی و سنگی، وجود باغات و رودخانه، وجود چشمه‌ساران، وجود آبشارهای زیبا، وجود مناطق جنگلی بسیار زیبا، معماری و بافت ویژه کوهستانی روستا اشاره کرد.

 

 

روستای فارسیان

روستای فارسیان1

روستای «فارسیان» از نوع روستاهای متمرکز و به شکل طولی و پلکانی در مناطق کوهستانی محسوب می‌شود و  جهت‌گیری کلی  روستا بر شیب طبیعی زمین و از سمت شمال به جنوب روستاست.

نمای عمومی ساختمان‌های قدیمی روستا اکثرا کاهگل و در مواردی شامل سفید کاری و رنگ‌آمیزی با استفاده از گل سفید است اما رنگ خاک و کاهگل، رنگ غالب روستا می‌باشد.

در روستای «فارسیان» بناها به صورتی آزاد بر روی شیب احداث شده‌اند و قرارگیری آنها در کنار هم از توپوگرافی زمین تبعیت می‌کند.

با توجه به شکل پلکانی و نوع معماری، این روستا را با عنوان ماسوله گلستان می‌توان نام برد ویژگی‌های خاص  این روستا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار