مشاور وزیر و مدیر کل توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی جهاد کشاورزی گفت که یکهزار و 500 صندوق خرد روستایی در استان های مختلف با پوشش 50 هزار نفر زن فعالیت دارند.

بهرمندی 20 هزار زن روستایی از وام صندوق اعتباری خرد کارآفرینی

به گزارش گلستان 24؛فروغ السادات بنی هاشم در حاشیه کارگاه آموزشی و توجیهی صندوق های خرد محلی در گرگان به خبرنگاران اظهار داشت: این صندوق شرایط خوبی را برای فعالیت تولیدی زنان روستایی طی سال های اخیرایجاد کرده است که از سال قبل توسعه صندوق های اعتباری خرد محلی با همکاری صندوق کار آفرینی امید کلید خورد.
وی گفت: امسال طبق برنامه ریزی در 16 استان کشور 800 صندوق اعتباری خرد در مناطق روستایی فعال خواهد شد.
بنی هاشم از ویژگی های فعالیت صندوق اعتباری خرد محلی در مناطق روستایی کشور به کمک برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی زنان روستایی از طریق دسترسی آسان به تسهیلات بانکی کم بهره و بدون ارائه وثیقه از طریق ضامن گروهی اشاره کرد.

*بهرمندی 20 هزار زن روستایی از وام صندوق اعتباری خرد کارآفرینی 
مدیر ملی طرح توسعه حمایت از صندوق های خرد زنان روستایی گفت که اکنون 20 هزار زن روستایی از تسهیلات صندوق اعتباری خرد کارآفرینی در سطح کشور بهره مند شده اند.
فرزانه مافی افزود: این عده از طریق 600 صندوق خرد کار آفرینی در 15 استان که بیشتر آن در سال های 94 و 95 تاسیس شده است، از خدمات مالی آن استفاده کرده اند.
به گفته وی؛ از ویژگی این نوع تسهیلات ،نداشتن معوقه از سوی زنان روستایی استفاده کننده از این وام است.
وی اضافه کرد: امسال طرح دوم گسترش ،تاسیس و فعالیت صندوق خرد کار آفرینی در 16 استان کشور از جمله گلستان آغاز می شود.
مافی اظهارداشت که در استان گلستان 90 صندوق اعتباری خرد کارآفرینی ایجاد خواهد شد.
فعالیت صندوق خرد کار آفرینی از سال 76 پیگیری شد ولی از سال 93 در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی برای گسترش در روستاها، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت و درآمد زدایی اجرایی و توسعه به خود گرفته است.
به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی و توجیهی صندوق های خرد محلی در گلستان در سالن اجتماعات سازمان تعاون روستایی استان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و شماری از بانوان روستایی برگزارشد.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار