مدیرکل زندان های گلستان:

مدیرکل زندان های استان گلستان با تبریک روز خبرنگار گفت: حرفه خبرنگاری یک شغل بسیار سخت و مقدسی است که بر دوش خبرنگاران نهادینه شده است.

اهمیت سرعت، دقت و حقیقت در انعکاس اخبار / خبرنگار در انعکاس اخبار باید بسیار حساس عمل کند

به گزارش گلستان 24؛علیرضا رضوانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خبرنگاری یک حرفه بسیار سخت و مقدسی است که این شغل خطیر هنر سنگینی است که بر دوش خبرنگاران است.

وی صداقت در اخبار خبرنگاران را بسیار مهم خواهند و تصریح کرد: خبرنگاران باید تمام اقدامات خبری خود را در راستای حفظ مصلحت و منافع جامعه رهنمون سازند و اینطور نباشد که مسائل شخصی را بر مصلحت عمومی ترجیح دهند که در اینصورت خلاف اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری عمل کردیم.

* سرعت، دقت و حقیقت در انعکاس اخبار بسیار حائز اهمیت است

مدیرکل زندان های استان گلستان درخصوص ویژگی‌های خبرنگاری ابراز کرد: شور و ذوق خبرنگاری باید در هر خبرنگار وجود داشته باشد زیرا ذوق و استعداد خبرنگاری یکی از شاخصه‌های مهم خبرنگاری است و باعث می‌شود که خبرنگار با صبر و حوصله این حرفه مهم را دنبال کند.

رضوانی با بیان اینکه احساسات در انعکاس خبر نباید دخیل باشد، تاکید کرد: احساسات نباید در خبر خبرنگار ورود پیدا کند زیرا از اهمیت خبر کاسته خواهد شد.

مدیرکل زندان های استان گلستان خاطرنشان کرد: سرعت، دقت و حقیقت در انعکاس اخبار بسیار حائز اهمیت است و خبرنگاران باید سرعت را در خبر مدنظر قرار دهند.

* نقش خبرنگار و رسانه در زندگی اجتماعی افراد بسیار مهم است/ خبرنگار در انعکاس اخبار باید بسیار حساس عمل کند

رضوانی با بیان اینکه امانت‌داری در خبرنگاران بسیار مورد تاکید است، اذعان کرد: خبرنگاران باید در اختیار خود جانب حق را بگویند حق که گفته شود قصور کار به صورت شفاف و صریح به مردم گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش خبرنگار و رسانه در زندگی اجتماعی افراد بسیار مهم و موردتاکید است، گفت: حرفه خبرنگاری تنها در حد یک خبر خلاصه نمی‌شود بلکه خبرنگار در انعکاس اخبار باید بسیار حساس عمل کند.

مدیرکل زندان های استان گلستان حرفه خبرنگاری را مهم تلقی کرد و افزود: اثر خبر در رسانه‌ها در سالیان متمادی در خبر خواهد ماند و باید در انعکاس خبر در راسانه بسیار حساس عمل کنیم.

* خبرنگار باید مطالب را به درستی و صداقت انعکاس دهد/ نقش خبرنگار بر سلامت و روح جامعه تاثیرگذار است

رضوانی با بیان اینکه نقش خبرنگار بر سلامت و روح جامعه تاثیرگذار است، اذعان کرد: تاثیر خبر علاوه بر روابط اجتماعی بر سلامت و روح جامعه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید مطالب را به درستی و صداقت انعکاس دهد، ابراز کرد: اگر خبرنگاری خبر غیرواقع را در رسانه‌اش منتشر کند درحقیقت سلامت روانی جامعه را به خطر انداخته است.  

مدیرکل زندان های استان گلستان با بیان اینکه تعامل اداره‌کل زندان استان با خبرنگاران بسیار خوب است، تصریح کرد: هیچگاه انتظار ما از خبرنگاران تعریف و تمجید کردن از این ارگان نیست بلکه معتقدم که خبرنگاران اخبار واقعی را در رسانه خود انعکاس دهند.

رضوانی با بیان اینکه خبرنگاران این حرفه را به عنوان فرصتی در جهت انجام خدمت‌رسانی تلقی کنند، افزود: تلاش ما و خبرنگاران باید در راستای رشد و تعالی اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشد که اینچنین نیز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار