سروان صاحبکاران خبر داد؛

مسئول پلیس فتا در استان گلستان گفت: جرائم رایانه ای در استان گلستان ۴۹ درصد افزایش داشته است.

رشد بالای جرائم اینترنتی در گلستان

به گزارش گلستان24؛وحید صاحبکاران اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، جرائم رایانه ای در استان گلستان ۴۹ درصد افزایش داشته است.

صاحبکاران افزود: کارشناسان پلیس فتا گلستان با تلاش شبانه روزی ‌موفق به کشف ۹۵ درصد این جرائم شده‌اند.

مسئول پلیس فتا گلستان  تصریح کرد: هر چند مجرمان این پرونده‌ها شناسایی و تحویل مقامات قضایی می شوند اما ضربات روحی روانی و مالی که به کاربران وارد  می‌شود در برخی موارد قابل جبران نیست.

صاحبکاران خواستار تلاش بیشتر شهروندان در حفظ اطلاعات شخصی شد و ادامه داد: آگاهی نداشتن کاربران از مسائل امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی‌، سهل انگاری و اعتماد بی‌جا به مخاطبان از مهمترین علل  وقوع جرایم اینترنتی است.

وی با اشاره به گستردگی ارتباط و فعالیت آسان با هویت جعلی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: برخی کاربران در فضای مجازی از قید اخلاق خارج می شوند و با ورود به حریم خصوصی دیگران و نشر اکاذیب یا هتک حرمت و حیثیت، برای دیگر کاربران مشکل ایجاد می کنند.

مسئول پلیس فتا گلستان با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای بالابردن آگاهی شهروندان افزود: پلیس فتا استان سعی کرده با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان و شهرستان‌ها با تکثیر سی دی و  بروشور  و برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آسیب شناسی فضای مجازی سهم تاثیر گذاری در بالابردن سطح آگاهی کاربران فضای مجازی و اینترنت داشته باشد.

صاحبکاران در پایان  از خبرنگاران خواست یاریگر پلیس فتا در بحث آگاهسازی عمومی باشند و سهم بیشتری در کاهش جرایم اینترنتی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار