تعداد پرداخت کمک هزینه ازدواج برای بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گلستان در سال ٩٥ نسبت به سال ماقبل آن ٥٦ درصد رشد داشته است.

رشد مبالغ پرداختی به زوج های جوان تحت پوشش تامین اجتماعی استان

به گزارش گلستان 24؛به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان با بیان مطلب فوق گفت: این اداره کل در سال ٩٥  به تعداد ٢ هزار و ١٤٤ زوج کمک هزینه ازدواج پرداخت کرده است در حالی که در سال ٩٤ این کمک هزینه به یک هزار و ٣٧٣ زوج پرداخت شد.
علی اصغر نیک نیا افزود: در سال گذشته به تعداد مذکور در جمع مبلغ ١٩ میلیارد و ٣٩٦ میلیون و ٦٣٧ هزار ریال و در سال ماقبل آن ١٠ میلیارد و ٧٦٤ میلیون و ٤٥٥ هزار ریال پرداخت شد و از این نظر میزان رشد مبالغ پرداختی به زوج های جوان ازدواج کرده تحت پوشش این سازمان در گلستان به ٨٠ درصد رسید.
وی خاطرنشان کرد: در این استان از نظر تعداد پرداخت کمک هزینه ازدواج در سال گذشته شعب علی آباد و فاضل آباد ١٢٨ درصد، کلاله ١٢١ درصد، آق قلا و یک گرگان هر یک ٧٣ درصد، آزادشهر ٦٣ درصد، بندر گز ٦٠ درصد، گنبد ٥٤ درصد، رامیان ٥٢ درصد، دو گرگان ٣٥ درصد، کردکوی ٣٣ درصد و مینودشت و بندر ترکمن هر یک ١٢ درصد رشد نسبت به سال ٩٤ داشته اند.
نیک نیا اظهار کرد: از نظر میزان رشد مبالغ پرداختی در سال ٩٥ نسبت به سال ماقبل آن نیز به ترتیب شعب علی آباد و فاضل آباد با ١٣٠ درصد، کلاله با ١٢٢ درصد، بندر گز با ٩١ درصد، آق قلا با ٩٠ درصد، یک گرگان با ٨٨ درصد، دو گرگان و نیز گنبد هر یک با ٨٠ درصد، آزادشهر با ٦٣ درصد، رامیان با ٥٨ درصد، کردکوی با ٥٣ درصد، بندر ترکمن با ٥٥ درصد و مینودشت با ٣١ درصد قرار دارند.
وی عنوان کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان یکی از تعهدات کوتاه مدت قانونی تامین اجتماعی است که براساس این به بیمه شده زن، مرد و یا هر دو که برای اولین بار ازدواج می‌کند، تحت شرایطی مبلغی معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و این مبلغ فقط برای یک بار پرداخت می‌شود .
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان تاکید کرد: برای برخورداری زوجین از کمک هزینه ازدواج این سازمان، بیمه شده نباید در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی اش با کارفرما قطع شده باشد، بنابراین باید هنگام درخواست کمک هزینه ازدواج ارتباط بیمه ای مشمول با سازمان تامین اجتماعی برقرار باشد و حق بیمه دوران کاری او کماکان پرداخت شود اما برای بیمه شده ای که در دوران خدمت سربازی به سر می‌برد، وجود این شرط یعنی ارتباط با کارفرما الزامی نیست و البته این امر منوط به آن است که فرد مذکور قبل از اعزام به خدمت سربازی، بیمه شده باشد و ارتباط استخدامی اش قطع نشده باشد و سپس به خدمت سربازی اعزام شود.
وی ادامه داد: از دیگر شروط باید گفت که بیمه شده ظرف مدت پنج سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل ۷۲۰ روز سابقه (۲ سال) پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و این مدت سابقه ملاک محاسبه متوسط دستمزد بیمه شده خواهد بود و بر اساس آن کمک هزینه ازدواج تعیین می‌شود.
نیک نیا تاکید کرد: عقد ازدواج در دفا‌تر اسناد رسمی یکی دیگر از شروط لازم برای برخورداری کمک هزینه ازدواج است .
وی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج تنها برای بیمه شده اصلی است و در صورتی که زوج (هم زن و هم شوهر) بیمه شده تامین اجتماعی باشند، هردو می‌توانند از کمک هزینه ازدواج برخوردار شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: کمک هزینه ازدواج، با ارائه اسناد و مدارک ازدواج، توسط تمامی شعب تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار