مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که برآورد اولیه خسارت سیل های 9، 10 و 19 مرداد امسال نشان می دهد که به 393 واحد مسکونی روستایی و شهری در شرق استان آسیب وارد شده است.

آسیب سیل به واحدهای مسکونی روستایی و شهری شرق استان

به گزارش گلستان24؛ محمد تقی زمانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بیشترین خسارت مربوط به سیلاب اواخر هفته گذشته بود که به 259 واحد مسکونی در شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیکش، علی آباد، آزادشهر و رامیان وارد شد.
وی گفت: در این سیلاب بیشترین خسارت را 65 واحد مسکونی در روستاهای وطن، فارسیان، کوه میان ، سرکهریزا و مزرعه یزدانی شهرستان آزادشهر متحمل شدند.
به گفته وی؛ برای پرداخت تسهیلات به منظور تعمیر یا بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل 19 مرداد در استان 36 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی همچنین به خسارت سیلاب های 9 و 10 مرداد امسال هم اشاره کرد و گفت: در این دو حادثه درشهرستان های کلاله، آزادشهر و رامیان به 134 واحد مسکونی خسارت وارد شد که 21 میلیارد ریال اعتبار لازم برای مرمت و بازسازی آنها بوده که به دستگاه های مرتبط به منظور تامین اعتبار منعکس شده است.
به گزارش ایرنا سیلاب روزهای 19 و 20 مرداد امسال در گلستان و بویژه در مرکز و شرق استان در مجموع یکهزار و 440 میلیارد ریال خسارت به واحدهای مسکونی، زمین های کشاورزی و راه های روستایی وارد کرده است.
همچنین سه نفر در این حادثه در شهرستان های گنبدکاووس و علی آباد جان خود را از دست دادند و از سرنوشت یک مفقودی نیز خبری در دست نیست و جستجو همچنان ادامه دارد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور جزو استانهای سیل خیز به شمار می رود که همه ساله و بویژه در مرداد ماه سیل و خسارت های آن را تجربه می کند.
این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنان روستا نشین بوده و زندگی بیشتر آنها از طریق کشاورزی تامین می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار