هشدار جدی پلیس راهور گرگان به مسئولان گرگانی

رئیس پلیس راهور شهرستان گرگان گفت: : این هشدار را به تمام مسئولان گرگان می‌دهم که اگر ترافیک شهر گرگان را جدی نگیرند، سال‌های آینده مشکل ترافیک گرگان به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

خیابان‌های گرگان پاسخگوی حجم تردد خودروها نیست

به گزارش گلستان 24 ، عباس مهاجر بسطامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از سال 1391 تا امروز بیش از 90 هزار دستگاه خودرو وارد ناوگان شهری گرگان شده و امروز حدود 148 هزار خودرو دارای پلاک شهر گرگان هستند.

وی ادامه داد: فقط بیش از 20 هزار موتورسیکلت در این مدت به ناوگان شهری گرگان اضافه شده و این در حالی است که خیابان‌های گرگان خیابان 50 سال پیش است که هیچ تعریضی صورت نگرفته که برخی از شلوغی خیابان‌ها ناشی از همین امر است.

رئیس پلیس راهور شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که خیابان‌های گرگان ظرفیت مشخصی دارند و اضافه شدن خودرو باعث گره‌های ترافیکی بیشتر می‌شود و مسوولان شهر باید به فکر این امر باشند و اگر قرار است تعریض و یا تملکی صورت بگیرد باید با سرعت انجام شود.

بسطامی در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز برنامه‌ای برای اجرای طرح ترافیکی در خیابان‌های گرگان در شورای ترافیک مطرح شده یا خیر، گفت: طرح ترافیک برای خیایان ولیعصر(عج) گرگان در شورای ترافیک مطرح شد اما به این نکته رسیدیم که اگر قرار است طرح ترافیکی انجام شود، خیابان جایگزین دیگری را برای این مسیرها نداریم.

وی در خصوص برخورد با رانندگانی که با حرکات نمایشی و آلودگی صوتی برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند، تاکید کرد: در دو ماه گذشته 70 دستگاه خودرو که حرکات نمایشی انجام می‌دادند، توقیف شده و به پارکینگ منتقل شد.

وی در خصوص اجرای دوربرگردان زیرگذر و یا دوربرگردان یوترن در محور ناهارخوران و نظر شورای ترافیک در خصوص اجرای این پروژه، گفت: این موضوع در شورای ترافیک مطرح شد اما هنوز مصوب نشده است.

بسطامی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این پروژه مشکل ترافیکی ناهارخوران را حل خواهد کرد یا خیر، گفت: خیر، مشکل ترافیک ناهارخوران نیازمند اقدامات اساسی است.

وی درباره بازگشایی محور شهرک آپادانا گرگان به سمت محور ناهارخوران، گفت: اجرای این طرح باعث افزایش ترافیک در ناهارخوران خواهد شد و در محور ناهارخوران شاهد گره‌های ترافیکی بیشتری خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور شهرستان گرگان بیان کرد: محور گلشهر گرگان نیز دارای ترافیک سنگین است که در ساعات شبانگاهی شاهد ترافیک زیادی هستیم و شهرداری و شورای شهر باید با اقدامات کارشناسی دقیق‌تری اقدام به تعریض خیابان و اجرای پروژه‌های عمرانی کند.

بسطامی اضافه کرد: این هشدار را به تمام مسوولان گرگان می‌دهم که اگر ترافیک شهر گرگان را جدی نگیرند، سال‌های آینده مشکل ترافیک گرگان به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به برخوردهای قاطع پلیس با موتورسیکلت‌سواران متخلف گفت: استان گلستان از جمله استان‌هایی است که استفاده از موتورسیکلت بیش از سایر استان‌ها مورد اقبال مردم است و تردد موتورسیکلت در داخل شهرها نیز بسیار زیاد و از سوی دیگر سوانح مربوط به موتورسیکلت‌سواران نیز بالا است.

بسطامی تاکید کرد: همیشه گلستان در حوزه سوانح موتورسیکلت سواران، رتبه اول تا چهارم را در کشور داشته است.

وی در پایان ابراز کرد: پلیس با جدیت با موتورسیکلت‌سواران متخلف برخورد خواهد کرد اما تا زمانی که فرهنگ‌سازی صحیحی در این عرصه انجام نشود، برخوردها نمی‌تواند تاثیر بالایی را داشته باشد.

انتهای پیام


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار