مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با کمک رسانه‌ها آموزش‌های بخش کشاورزی را به دورترین روستاهای استان بردیم.

بکارگیری ابزار رسانه درآموزش های بخش کشاورزی روستاهای دور استان

به گزارش گلستان 24 ، ابراهیم ملاعلی امروز در نشست مشترک با مدیران و عوامل برنامه‌ساز رادیو گلستان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: رسانه‌ها به اشکال مختلف وارد زندگی مردم، از جمله کشاورزان هم‌استانی شده و این یک فرصت ایده‌آل برای بهره‌مند شدن از ظرفیت رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در جهت رسیدن به اهداف سازمانی است.

وی با اشاره به تعاملی که کارکنان جهاد کشاورزی با خبرنگاران دارند، تصریح کرد: الحمدالله خبرنگاران ما اطلاعات خوبی در بخش‌های

مختلف کشاورزی، دامداری، نوغانداری، زنبورداری و شیلات دارند که این به سبب شرایط شغلی خانواده‌های‌شان در گذشته و حال است و همین عامل به تعامل و همکاری طرفین در جهت ارتقای کیفی و کمی محصولات کمک می‌کند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کارگیری ۵۴۸ نیروی جوان در حوزه پهنه‌بندی که از سیاست‌های وزارتخانه بوده و طی ۱۸ ماهه گذشته اتفاق افتاده ابراز امیدواری کرد، روند آموزش به کشاورزان بیشتر از گذشته انجام شود و نقش این قشر زحمتکش در تحقق هر چه با شکوه‌تر شعار سال مقام معظم رهبری که امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده پررنگ و تاثیرگذار باشد.

ملاعلی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ مرکز جهاد کشاورزی در سطح استان فعال بوده و قرار است نظام نوین ترویج با رویکرد تعمیر و تجهیز مراکز پهنه‌بندی کارشناسان و مدیریت دانش انجام شود.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی دوره پنجم که به زودی کار خودشان را آغاز می‌کنند درخواست کرد با اداره ترویج و کارشناسان پهنه همکاری و تعامل داشته باشند تا حرکت به سمت کشاورزی پویا با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

در ادامه این نشست مدیر تولید صدای مرکز گلستان با اشاره به همکاری این واحد با جهاد کشاورزی  استان گفت: هدف همه ما مشخص بوده و رسانه ملی با هدف سازندگی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی تمام توان خود را به کار گرفته و این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

محمود رضوانی «صدای آبادی مرکز گلستان» را یک برنامه مثبت و سازنده با رویکرد آموزشی قلمداد کرد و با اشاره به توانمندی مردم روستاها ابراز امیدواری کرد گروه برنامه‌ساز در ادامه سال جاری روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مردم روستاها را انعکاس بدهند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف رادیوگلستان اضافه کرد: در برنامه‌های مختلف از جمله «گلستان سلام»، بخش «یک صبح یک روستا» و ارتباط بامدیران و کارشناسان بخش کشاورزی با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش در حوزه کشاورزی فعالیت رسانه‌ای داریم و در برنامه‌هایی مثل «ساعت جوانی» با معرفی جوانان نمونه به دنبال ترغیب و تشویق این قشر برای ماندگاری در روستا و حرکت به سمت کشاورزی پویا و مکانیزه هستیم.

مدیر تولید صدای مرکز گلستان گفت: با آموزش‌های رسانه‌ای و برنامه‌های رادیویی مستمر به دنبال اصلاح الگوی مصرف در آب و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای هستیم و یقین داریم اگه به این مقوله پرداخت نشود در آینده‌ای نزدیک بامشکل

بحران بی‌آبی روبرو خواهیم شد.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار