مدیرکل فرودگاه های گلستان:

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: نخستین پرواز حجاج گلستانی به سرزمین وحی، از روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه انجام خواهد شد.

نخستین پرواز حجاج گلستانی ۲۶ مرداد عازم سرزمین وحی می شود

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از روابط عمومی فرودگاه استان گلستان، رامین آذری، در خصوص آخرین وضعیت پرواز های حجاج گلستانی و اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی اظهار کرد: نخستین اعزام زائران حجاج گلستانی به سرزمین وحی، روز پنج شنبه ۲۶ مرداد ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: عملیات پرواز حجاج گلستانی از تاریخ ۲۶ مرداد ماه اجرایی خواهد شد و تا تاریخ چهار شهریور ادامه خواهد داشت.

آذری تصریح کرد: فرودگاه بین المللی گرگان وظیفه اعزام هشت درصد کل حجاج ایرانی را بر عهده دارد که پس از تهران و مشهد، فرودگاه بین المللی گرگان، سومین ایستگاه از نظر تعداد حجاج است.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان بیان کرد: ۶ هزار و ۹۰۵  نفر از زائران گلستانی از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد حجاج گلستانی نسبت به سال ۹۴ بیش از ۲۸۰ درصد رشد داشته است، افزود: افزایش تعداد حجاج در حالی صورت می گیرد که آمارها حکایت از رشد ۱۲۰ درصدی پروازهای داخلی فرودگاه گرگان داشته که این مسأله وظیفه خدمت رسانی فرودگاه گرگان را دشوارتر می کند.

آذری تصریح کرد: فرودگاه گرگان در حال حاضر با بهره گیری از یک ترمینال مشترک (داخلی و خارجی) پذیرش و اعزام مسافرین را انجام می دهد که در زمان اعزام و پذیرش پروازهای حج با توجه به محدودیت فضا در ترمینال مشکلاتی  خواهیم داشت.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های گلستان

این مقام مسئول گلستانی اظهار کرد: برای به حداقل رساندن اثرات این محدودیت ها، تلاش می کنیم با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از فعال کردن همه ظرفیت ها و نیروها خللی در امر خدمت رسانی به مسافرین ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: چمدان های حجاج گلستانی، چند روز قبل از اعزام توسط کاروان های مربوطه به فرودگاه گرگان منتقل می شوند و این روند تا زمان پایان اعزام حجاج گلستانی ادامه خواهد داشت.

آذری در پایان در خصوص زمان بازگشت حجاج گلستانی از سفر حج، خاطر نشان کرد: زمان بازگشت حجاج گلستانی از سرزمین وحی، از تاریخ ۲۵ شهریور لغایت سه مهر ماه خواهد بود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار