آیت الله سید کاظم نورمفیدی:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان بخش تولید را نیازمند برنامه روشن ومدون بیان کرد و گفت: حرکت حوزه تولید در کشور باید به سوی کارهای اساسی، مطالعه شده و با برنامه ریزی باشد.

دولت توانایی انجام کار در حوزه صنعت و اقتصاد را ندارد

به گزارش گلستان 24 ؛از دفتر امام جمعه گرگان ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرکل و مسئولان شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: برای حل مشکلات کشور باید به سوی انجام کارهای اساسی که مطالعات علمی روی آن شده و دارای برنامه روشن و مدون بوده و تامین کننده نیازهای ضروری جامعه است ،حرکت کنیم.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: امروز مهمترین مشکل کشور ما مسائل اقتصادی واشتغال است و جهت گیری حرکت باید با رویکرد به حل این مشکلات باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در بخش تولید نیاز به برنامه داریم نباید بدون بررسی دقیق در صدور مجوزها در یک بخش، بازار را مملو از کالاهایی کنیم که مصرف کننده ندارد اما در بسیاری از بخش‏های دیگر خلا جدی داشته باشیم. 
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: مسئولان صنعتی باید به نیاز جامعه، وجود بازار داخلی و خارجی و امکان صادرات و حتی ذی صلاح بودن سرمایه گذار در آن حوزه نظارت کنند و فعالیت های اقتصادی کوچک و متوسط در چارچوب برنامه انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان توجه به بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذار را ازمسائل ضروری حوزه اقتصاد دانست و گفت: دولت با وجود بزرگی بیش از حد توانایی انجام بسیاری از کارها در حوزه صنعت و اقتصاد را ندارد و از سوی دیگر گاهی آماری ارائه می گردد که انسان را متحیّر می‏کند، اینکه90 درصد بودجه کشور خرج هزینه‏های جاری می شود اگر اینگونه باشد این فاجعه است، هر چه درآمد از نفت و مالیات داریم آن را هزینه کنیم بدون آنکه ارزش افزوده‏ای داشته باشد.
امام جمعه گرگان ادامه داد: افزایش بی برنامه کارمندان دولت یکی از اصلی ترین دلایل افزایش هزینه های جاری است، گاهی برخی مسئولان مراجعه می کنند آمار می‏دهند که بیش از 2 برابر نیاز کارمند دارند، باید مجلس و دولت برای این مساله فکر اساسی کند و دستگاه‏های ما توانمند، کارا و اثر بخش شوند و در این شرایط تشریفات زاید اداری و بروکراسی و عدم کارایی کارکنان هم اصلاح می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار