استاندار گلستان گفت : به حق آزادگان عامل و مصداق سوره والعصر هستید و مانند آیات پایانی این سوره شما نماد صبر و استقامت بودید .

آزادگان نماد صبر و استقامتند

به گزارش گلستان24، به نقل از ایثار واحد گلستان ، چهار شنبه  بیست و پنجم مرداد ماه 96صادقلو استاندار گلستان در مراسمی که به مناسبت سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: رفع مسایل و مشکلات جامعه ایثارگران با اجرایی شدن کامل این قانون، پاسخ به بخشی کمی از ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام است.
وی ضمن خرسندی از حضور در جشن روز آزادگان بیان داشت : احساس افتخار من این است که در جمع شما آزادگان توفیق حضور پیدا کردم و همه باید شکر گزار این نعمت الهی باشیم .
این مقام مسئول هدف از برگزاری این همایش را شکر گذاری دانست و افزود: شما نصرت الهی و خیلی از پیروزها را لمس کرده و نا امیدی را به امید پیوند دادید ، چراکه  اسیر مومن نا امید نمی شود و به نصرت غیبی خدواند تکیه دارد .
استاندار گلستان خطاب به آزادگان اظهار داشت : تاب آوری شما در زمان اسارت نشان از ایمان والای شما بوده و اگر غیر از این بود در زندان دژخیم بعث که نه اسلام و نه اخلاق می شناخت نمی توانستید دوام بیاورید و به خاطر این بود که در اول سخنانم گفتم باید شکر گزار درگاه الهی باشیم.
وی از آزادگان به عنوان نماد صبر و استقامت در راه حق نام برد و گفت: ثروت آزادگان مدیریت عمر است و باید با بیان خاطرات آن دوران، فرهنگ ایثار را به نسل جوان منتقل کنند.
 استاندار گلستان؛ یکی از وظایف آزادگان را در شرایط کنونی تدوین خاطرات دوران اسارت بیان کرد و گفت: این اقدام در تبیین فرهنگ ایثار در بین نسل های آتی تاثیرگذار است.
وی ضمن قرائت و بیان معانی سوره والعصر خاطر نشان کرد : به حق آزادگان عامل و مصداق سوره والعصر هستید و مانند آیات پایانی این سوره شما نماد صبرو استقامت بودید ، برای رسیدن به این مهم باید مشکلات زیادی را تحمل می کردید ، اصلاً حق به ذات خود مشکل به دست می آید و دلیلش هم به این خاطر است که باقی بماند و چیزی که مشکل بدست بیاید راحت از دست نمیرود .
 علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز گفت: آزادگان در دوران اسارت با وجود شکنجه های سخت از سوی نیروهای رژیم بعث عراق، امام راحل را تنها نگذاشتند.
 وی همچنین از راه اندازی موسسه ویژه آزادگان استان گلستان خبر داد و گفت: در این موسسه که با هدف پیگیری مسایل و مشکلات و دیدار مسئولان با این قشر تشکیل شده و از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده آزادگان عضو است.
این استان یکهزار و 176 نفر آزاده سرافراز دارد.بیشترین شمار آزادگان گلستان متعلق به شهرستان گرگان با 359 نفربوده و مدت اسارت آزادگان این استان بین 6 ماه تا 10 سال متغیر است و بیشترین آنها با فراوانی 866 نفر بین 2 تا 3 سال در اسارت بعثی ها بوده اند.
انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار