ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه در عصر کنونی افراط، جمود، بد اخلاقی و بی تربیتی گروه های الحادی در چهره نفاق پنهان شده است این گروه ها را خطری بزرگ برای جهان اسلام و انسانیت دانستند.

مسلمانان باید در کنار همدیگر احساس امنیت کنند

به گزارش گلستان 24؛ امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان، گفت: قرآن در آیات متعددی به نفاق پنهان منافقان اشاره کرده است و داعشیان امروز نیز همانند منافقان با پنهان کردن چهره خود، باعث پراکنده شدن و جلوه گری نفاق در بین مسلمانان شده اند.

«نصیب الله عمراف» در خطبه های نماز جمعه این هفته جامعه المصطفی گرگان با اشاره به حادثه تروریستی 14 مرداد در افغانستان، اظهار کرد: در این حادثه تکفیری ها عده زیادی از مردم بی گناه را قتل عام کردند و زنان و بچه ها را به اسارت بردند.

وی، افزود: تکفیری ها به این مردم گفته بودند که شماها ایمان ندارید و باید کشته و یا به کنیزی گرفته شوید.

به گفته وی؛ متاسفانه حادثه افغانستان در سکوت خبری برخی از رسانه ها باقی ماند؛ ولی حادثه بارسلون اسپانیا را خیلی ها محکوم کردند و برای قربانیان آن شمع ها روشن کردند.

استاد فقه، اصول و معارف اسلامی جامعه المصطفی گرگان با بیان اینکه حوادث اخیر در سوریه و عراق نشان داد که حامیان اصلی گروه های تروریستی، کشورهای غربی و صهیونیسم است، تصریح کرد: تکفیری ها چرا در برابر نظام سلطه ساکت مانده اند و هر وقت مظلومی را گیر می آورند او را می کشند.

مسلمانان باید در کنار همدیگر احساس امنیت کنند

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: مسلمان وقتی برادر مسلمان دیگر را می بیند از دیدن او امنیت و آرامش را احساس کند.

«آخوند اسماعیل سبحانی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرموده است: «مسلمان کسی است که دیگران از دست و زبانش در امان باشند» این بدان معنی است که از فرد مسلمان آزار و اذیتی متوجه دیگران نیست.

مدرس حوزه علمیه جامعه اعظمیه بندر ترکمن با اذعان بر درجات رفیع علما و روحانیون نزد خداوند، تصریح کرد: خداوند متعال برای علما و کسانی که به دنبال علم آموزی و تعالیم آموزه های دینی و شرعی هستند درجات زیادی هم در این دنیا و هم در آخرت عطا می کند.

آخوند سبحانی با تاکید بر اینکه کمک به حوزه های علوم دینی کمک به دین و پیامبر اسلام (ص) است، گفت: رسول الله (ص) فرموده است: «هر کسی علما و روحانیون را یاری و اکرام رساند مرا حرمت نهاده است و هر کس مرا اکرام کند، خداوند را اکرام کرده و بهشت بر او واجب می شود».

حجاج باید با فراغ بال مناسک حج را به انجام رسانند

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: موسم حج تمتع در ماه های ذی القعده و ذی الحجه قرار دارد و چون ماه های حرام هستند نباید هیچ گونه خونی ریخته شود و این بدان معنی است که حجاج آئین حج را با فراغ بال انجام دهند.

«آخوند اسماعیل قدیری» در خطبه های نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: زائران خانه خدا در این ایام و همچنین در ماه رجب که حج عمره انجام می شود نباید هیچ گونه دغدغه جانی داشته باشند و در امنیت و آرامش آداب فریضه حج را برآورده سازند.

به گفته وی؛ خداوند 4 ماه از سال را حرام اعلام کرده تا امنیت و آرامش بیشتری در جامعه انسانی حاکم باشد.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی، با اشاره به فضائل ماه های ذی الحجه، تصریح کرد: این ماه آخرین ماه سال هجرى قمری است و ماهى است بسیار پر برکت، بزرگان دین هنگامى که این ماه وارد مى شد، اهمیت ویژه اى به عبادت در آن مخصوصا در ده روز نخست این ماه مى دادند.

وی، ادامه داد: وجود اعیاد بزرگ اسلامی، شکوه و عظمت خاصی به این ماه داده است.

به گفته آخوند قدیری؛ گرفتن روزه های مستحبی در ماه ذی الحجه، کار مقربان به خداوند است.

حجاج از اعمال حج در راستای خودسازی استفاده کنند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: ضروری است زائران بیت الله الحرام در ایام حج از همه اعمال و مناسک حج در راستای خودسازی و افزایش ایمان و تقوا بهره ببرند.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: در ایام حج هر حاجی با تطهیر باطن خود به خداوند نزدیک شود و برای بقیه عمر خود ذخیره معنوی خوبی داشته باشد.

به گفته وی؛ این سفر روحانی برای حجاج سرچشمه‌ برکات و معنویات است و از دقایق آن نهایت استفاده را ببرند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گنبد کاووس با بیان اینکه تحقق مسئله اتحاد اسلامی از جنبه های اجتماعی حج است، ابراز کرد: حج مظهر تشکیل امت اسلامی است؛ زیرا مسلمانان از کشورهای مختلف در این موسم گرد هم می آیند تا ایجاد امت واحده عینیت یابد.

وی، ادامه داد: ایام حج بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن اتحاد و انسجام اسلامی است.

تقوی تنها راه مقاوم سازی جامعه در قبال تهاجم دشمن است

امام جمعه اهل سنت دهستان قازان قایه، گفت: اگر تقوا در جامعه ای بالا باشد می تواند خود را در برابر انواع تهاجم دشمن مصون نگه دارد.

«آخوند ناصر قزل» در خطبه های این هفته نماز جمعه دهستان قازان قایه، اظهار کرد: در عصر حاضر استفاده صحیح از تکنولوژی می تواند جامعه را از خطرات و آسیب های تکنولوژی واکسینه نماید.

به گفته وی؛ گروه های تکفیری استفاده از تکنولوژی را ممنوع اعلام کرده اند؛ ولی ما استفاده صحیح و به موقع از آن را توصیه می کنیم.

علما زبان گویای مردم هستند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: جایگاه دینی و سیاسی علما و روحانیون ایجاب می کند که زبان گویا و چشم بینای مردم باشند.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد:  اگر علما به مسئولین موضوعی را متذکر می شوند از روی دل سوزی است و هدف آنها بیان رنج و دردهای مردم است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اذعان بر اینکه عالم با تقوا خودش را درگیر منافع دنیوی نمی کند، تصریح کرد: سخنان علما زمانی باید تند شود که در حق مردم کوتاهی شود و سخنان صریح روحانیون همواره در راستای منافع مردم بیان شود.

 وی، افزود: افراد با خدا هرگز برای بدست آوردن منافع شخصی اظهار نظر نمی کنند و استقلال خود را حفظ می کنند.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا، بازگو کردن مسائل و مشکلات و محدودیت های جامعه را وظیفه علمای جامعه دانست و گفت: اگر مردم در جایی با مشکلاتی و یا محدودیت های مذهبی روبرو شوند ما آن را بازگو می کنیم، تا فریاد مردم به گوش مسئولین برسد تا کاستی های شهروندان جبران شود.

/ تقریب

ارسال نظر

آخرین اخبار