مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان :

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم آب زیرزمینی سفره عمیق استان در تیر ماه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دراز مدت با کاهش ۲۸ درصدی و به میزان ۷۴ میلیون متر مکعبی رو به رو است.

کاهش 28 درصدی حجم آب سفره‌های عمیق گلستان

به گزارش گلستان24،مهندس نظری در جلسه کارگروه انسجام بخشی آب و آبفای گلستان، اظهار کرد: حجم آب زیرزمینی در سفره کم عمق نیز در تیر ماه سال ۹۶ نسبت به ماه تیر سال گذشته معادل ۵۰ میلیون متر مکعب و نسبت به تیر ماه دوره دراز مدت، ۱۴۶ میلیون متر مکعب کاهش یافت.

وی تصریح کرد: پتانسیل آب قابل برنامه ریزی استان در حال حاضر هزار و ۶۷۵ میلیون متر مکعب است که پاسخگوی نیازهای فعلی آب استان نیست و تنها پاسخگوی ۸۰ درصد نیازهای آب استان در افق سال ۱۴۲۰ خواهد بود.

نظری در ادامه حفاظت و بهبود بهره برداری از منابع آب، مهندسی رودخانه، سدسازی، احداث شبکه های آبیاری و زهکشی و طرح های آبرسانی را از جمله اقدامات و برنامه های اجرایی شرکت عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تعداد کل چاه‌های استان را حدود ۳۵ هزار حلقه عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۸ هزار حلقه از این چاه ها مجاز و مابقی غیر مجاز است و درصد تخلیه چاه‌های مجاز به دلیل عمق بیشتر به مراتب از چاه‌های غیر مجاز بیشتر است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار