استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: کارکنان نیروی انتظامی سربازان زحمتکش نظام اسلامی هستند.

مردم باید نسبت به گستردگی فعالیت نیروی انتظامی اطلاع پیدا کنند

به گزارش گلستان24،حسن صادقلو صبح امروز در بیست و دومین نشست عمومی فرماندهان انتظامی گلستان اظهار کرد: من اعتقاد دارم زبانم بسیار کوتاه از شان و تلاش و تشکر از نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: عجر تلاشگران برقراری نظم و امنیت نزد پروردگار عظیم و بخشنده است و به واقع کارکنان نیروی انتظامی سربازان زحمت‌کش نظام اسلامی هستند.
استاندار گلستان گفت: گستردگی فعالیت و مسئولیت های نیروی انتظامی آنقدر بالا و زیاد است که نمی‌توان آن را در عدد و رقم بیان کرد و من معتقدم مردم باید نسبت به گستردگی فعالیت نیروی انتظامی اطلاع پیدا کنند.
صادقلو گفت: هرچه مردم بیشتر این اطلاعات را داشته باشند به طور قطع به حساسیت فعالیت پلیس اشراف بیشتری پیدا کرده و حتی همراهی آنها در اقدامات مختلف با پلیس بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی زیرساخت عدالت و سیره اخلاق است گفت: اگر پلیس به مبانی نظری کاری خود مسلط نشود نمی‌تواند نقشه راه پیدا کند.
وی گفت: امروز پلیس یک انسان است و نباید پلیس را به عنوان ابزار دیده شود و انشان نیز گستره جانشین خدا در زمین است و اگر به پلیس نگاه ابزاری شود، پلیس اسلامی به وجود نمی‌آید.
استاندار گلستان گفت: پلیس بازوان اجرایی عدالت و گزارش‌های پلیس مبنای قضاوت است.
صادقلو بیان کرد: اگر پلیس از مطالعه به دور باشد نمی‌تواند پلیس اسلامی شود و فرماندهان باید در این عرصه نسبت به نیروهای خود تاکید فراوان داشته باشد زیرا پلیسی که مطالعه دارد با پلیسی که مطالعه ندارد تفاوت بسیار زیادی دارد.
وی گفت: جامعه نیازمند پلیس دانش‌محور و آگاه و پلیسی است که مطالعه دائمی دارد.
استاندار گلستان با بیان اینکه حقوق شهروندی شعار مهم دولت است، گفت: پلیس بزرگترین و مهمترین بازوی اجرای حقوق شهروندی در جامعه است.
صادقلو تاکید کرد: اگر نیروی انتظامی نسبت به این مسئله دارای اختیار نشود و از این نیرو برای اجرای حقوق شهروندی کمک نخواهیم به طور قطع موفق نخواهیم شد.
وی گفت: رویکرد پلیس از مدت‌ها به رویکرد پیشگیرانه تبدیل شده و بزرگترین کلید واژه‌ای که می‌تواند زمینه مدیریت رفتار اجتماعی را با حاکمیت به نتیجه برساند حقوق شهروندی و نیروی انتظامی است.
استاندار گلستان بیان کرد: من به دولت عرض کردم بزرگترین اقدام نیابتی را که می‌توان به نیروی انتظانی داد، در راستای حقوق شهروندی است که باید به آن توجه ویژه شود.
صادقلو گفت: اگر نظامی در حقوق شهروندی توفیق پیدا نکند رابطه بین مردم و نظام بیشتر خواهد شد و من پلیس را مدافعان سرسخت حقوق شهروندی می‌دانم.
وی تاکید کرد: زحمات نیروی انتظامی دارای عجر پنهان و آشکار است و قشر معلم و پلیس بسیار آبرومندانه زندگی می‌کنند و دارای روزی حلال هستند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار