معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، از پوشش تحصیلی یکهزار و 917 نوآموز استان در 107 کلاس آمادگی یک ماهه دو زبانه ها خبر داد.

تأمین فرصت های عادلانه و رایگان تربیتی برای نوآموزان مناطق محروم در گلستان

به گزارش گلستان24،از آموزش و پرورش استان، سیده هما عقیلی روز یکشنبه اظهار داشت: تأمین فرصت های عادلانه و رایگان تربیتی برای نوآموزان مناطق محروم دو یا چند زبانه از اولویت های حوزه آموزش و پرورش پیش دبستانی کشور و گلستان است.
وی افزود: طبق برنامه ریزی ها، این کلاس ها به مدت 30 روز کاری در مرداد و شهریورماه 96 در نواحی مختلف آموزش و پرورش گلستان از جمله علی آباد ، بندرترکمن ، مراوه تپه ، رامیان ، گنبدکاووس ، کلاله و آق قلا در حال برگزاری است.
به گفته وی؛ نوآموزانی مجاز به شرکت در این کلاس ها هستند که دوره آمادگی یک ساله را نگذرانده باشند و در سال تحصیلی 97-96 در پایه اول ابتدایی ثبت نام شده اند.
وی ادامه داد: محتوای آموزشی این کلاس ها مجموعه ای از فعالیت های یاددهی- یادگیری زبان آموزی است که بر تسلط نسبی کودکان به زبان فارسی به ویژه کلمات و مفاهیم پایه اول دبستان استوار است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف بوده؛ فارس، ترکمن، سیستانی، ترک و بلوچ از جمله قومیت های ساکن در این استان هستند.
در سال تحصیلی گذشته افزون بر 300هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در گلستان مشغول فراگیری علم و دانش بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار