معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان :

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از پرداخت ۲۷ میلیارد تومان از بدهی های دولت به شهرداری های استان خبر داد.

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان از بدهی های دولت به شهرداری های استان

به گزارش گلستان24،رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، امروز (29 مرداد) در نشست با منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای استان گفت: با تامل در آیات و روایات و شش فصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی،اهمیت شوراها به خوبی نمایان می شود. شوراهای شهر و شهرداری ها دو بازوی نظارتی در نظام مدیریت شهری هستند که نقش مهمی در اداره شهرها ایفا می کنند و جزئی از توسعه کشور به شمار می روند.

 

وی با بیان اینکه شوراها کارآمدترین و به روز ترین ابزارهای حاکمیت محلی هستند، افزود:  نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و .... با همکاری شوراها رقم می خورد.

 

مروتی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه و مدیریت شهری صورت گرفته و به هر دو بال توسعه توجه شد. در این دولت و در رأس ریاست جمهور که انتخاب شده مردم است با شناخت کامل از این دو بال توسعه استفاده از تجربیات گذشته را چاشنی کار کرد و تجربه های قبلی این امکان را فراهم آورد که ظرفیت توسعه و عمران شهری را خلق کند.

 

وی گفت: دولت در این راستا برای اثربخشی اقدامات و تسهیل امور در حوزه شهری  تهیه منشور حقوق شهروندی ، اصلاح قانون انتخاب شهرداران، تدوین آیین نامه اجرایی هیئت های اختلاف، ایجاد ظرفیت تحقیق و تفحص در شهرداری ها از سوی شوراها، حذف ممنوعیت عضویت شاغلین شهرداری ها در شوراها، تشکیل هیئت های تطیبق با حضور اعضای شوراها را انجام داد که نشان دهنده این است که دولت به فکر توسعه و عمران شهری و هم چنین افزایش اختیارات شوراها در این حوزه است.

 

مروتی بیان کرد: افزایش 100 درصدی کمک های مالی که در قوانین بودجه دیده شد، تدوین دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها، تعیین تکلیف نیروی انسانی شهرداری ها با تدوین چارت نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی بومی در شهرداری ها از جمله دیگر اقدامات دولت بود که فضای خدمت و کار را فراهم تر می کند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: در استان اقدامات ویژه ای برای تقویت این دوبال توسعه شکل گرفت. امروز آنچه که در شهرها شاهد هستیم محصول هم افزایی است. در حوزه شهرداری ها نیز اقدامات خوبی در این مدت صورت گرفته است، از بدو تأسیس استان تاکنون دستگاه های اجرایی بدهی های زیادی به شهرداری ها داشتند که بیش از 30 میلیارد تومان بود امروز این بدهی ها در حدود  27 میلیارد تومان به صورت یکجا در اختیار شهرداری ها قرار گرفت و در برخی از شهرداری ها این بدهی ها را تسویه کردیم . 7 میلیارد تومان نیز در قالب اسناد خزانه برای پروژه های نیمه تمام شهرهای کوچک و متوسط هزینه شد.

 

وی گفت: سهمیه قابل قبول قیر رایگان به ارزش 38.5 میلیارد تومان برای 8 شهر استان تأمین شد که نهضت اسفالت را در شهرها داشتیم. 6200 تن هم قیر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر در 8 شهر اختصاص یافت. تا الان آسفالت های انجام شده به  443 هزار مترمربع رسیده است. علاوه براین برای تجهیز شهرداری ها 44 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین تأمین شده است.

 

به گفته مروتی کتابچه فرصت های سرمایه گذاری در امر بازیافت تهیه شده و الان با شرکت های تولیدکننده برق و انرژی از بازیافت در حال رایزنی هستیم.

 

وی افزود: مطالعه و آغاز زون سوم مدیریت پسماند استان را انجام و کلنگ زنی شد و به نتایج مطلوبی خواهد رسید. مدیریت پسماندهای ویژه و زباله های بیمارستانی را برای اولین بار در استان انجام دادیم که نویدبخش حضور بخش خصوصی در اینگونه پروژه ها است.

 

مروتی اعلام کرد: اعتبارات دولتی واریز شده به شهرداری ها از نیمه دوم سال 92 تا پایان سال گذشته بالغ 364.6 میلیارد تومان بوده که به شهرداری ها پرداخت شده است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار