درخواست اعضای شورای شهر گرگان:

مصوبه احداث پل‌های هوایی واقع در میدان وحدت (شهرداری) در زمان ابراهیم کریمی شهردار وقت گرگان به تصویب رسید.

هزینه نگهداری پل‌های هوایی بسیار بالاست!!

به گزارش گلستان 24 ،هر چند که در ابتدا برخی از اعضای شورای شهر گرگان با احداث این پل مخالف بودند و احداث پل هوایی عابر پیاده در میدان تاریخی شهرداری را از تصمیمات بسیار عجیب شهرداری عنوان کرده بودند اما پل‌های هوایی واقع در دو طرف میدان شهرداری در زمان ابراهیم کریمی احداث و به بهره‌برداری رسید.
 پل‌های هوایی میدان وحدت (شهرداری) با وجود عدم استقبال شهروندان، همواره برجای خود مستقر بود تا اینکه در اسفند ماه سال 1393، «ناصرگرزین» رئیس وقت شورای شهر گرگان از مکانیزه شدن پل‌های هوایی در میدان وحدت (شهرداری) گرگان خبر داد.
وی معتقد بود با برقی شدن و زیباسازی پل‌های هوایی مذکور، مردم رغبت بیشتری برای استفاده از پل هوایی خواهند داشت و ترافیک در میدان وحدت (شهرداری) کم می‌شود.
اما مکانیزه کردن پل‌های هوایی در میدان شهرداری بیش از آنچه انتظار می‌رفت، زمان برد، تا آنجا که ناصر گرزین، این بار نه به‌ عنوان رئیس شورای شهر بلکه به عنوان سخنگوی شورای شهر گرگان از این روند ابراز ناخرسندی کرد و افزود: پل هوایی واقع در میدان شهرداری گرگان علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا کرده، کارایی لازم راهم  ندارد، بنابراین باید مجهز به پله برقی دوطرفه یا آسانسور شده و در غیر‌این صورت باید جمع‌آوری شود.
بعد از گذشت چندسال، پل هوایی میدان وحدت (شهرداری) گرگان، همچنان بلاتکلیف رها شده بود که با پیگیری و اعلام نارضایتی شهروندان، رسانه‌ها و اعضای شورای شهر گرگان، سرانجام این پل هوایی مکانیزه شد.

*خاموش بودن پله های برقی
هنوز مدت زمان کوتاهی از مکانیزه شدن پل‌های هوایی میدان وحدت (شهرداری) نگذشته بود که انتقادات و نارضایتی بسیاری از سوی شهروندان به گوش می‌رسید.
پل‌های هوایی مکانیزه در میدان وحدت (شهرداری) برای استفاده و آسایش شهروندان نصب شد، اما بیشتر اوقات پله‌های برقی خاموش بودند. نارضایتی و انتقادات شهروندان به گوش اعضای شورای شهر وقت رسید. به گونه‌ای که این بار هم گرزین با انتقاد از خاموشی پله‌های برقی این پل‌ها اعلام کرد: در میدان شهرداری پل‌های هوایی مکانیزه برای استفاده شهروندان نصب شده، اما در بیشتر مواقع پله‌های برقی این پل‌ها خاموش هستند.
به گفته وی، با توجه به هزینه انجام شده برای این امر باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا شهروندان بتوانند در هر ساعتی از شبانه‌روز از این پل‌ها استفاده کنند.
*موانع راه اندازی پل
این مشکل نیز رفع شد، اما چندی نگذشت که شهروندان گرگانی با صحنه دیگری روبه‌رو شدند. در ابتدا پل هوایی میدان شهرداری بسته شد. بعد از مدت کوتاهی بخشی از بدنه پل عابرپیاده برداشته شد که در این زمینه رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه وقت شورای شهر گفته بود، به درخواست پیمانکار «هتل میامی» مقرر شد بخشی از پل عابرپیاده میدان وحدت (شهرداری) به مدت دو ماه برداشته شود، اما حالا پس از گذشت حدود یک سال و نیم از این درخواست، هنوز این بخش از پل دوباره راه‌اندازی نشده است.
گرزین اضافه کرد: طی این مدت شهرداری دو بار برای ساخت سکو و پایه‌های پل به‌منظور راه‌اندازی مجدد آن اقدام کرده است، اما سازندگان طرح هتل میامی هر بار این سکو و پایه‌ها را تخریب کرده و مانع راه‌اندازی مجدد پل شده‌اند.
با تمام کش و قوس‌هایی که بود سرانجام پل هوایی مکانیزه شده در میدان شهرداری راه‌اندازی شد.

*پل‌های هوایی میدان شهرداری باید برداشته شود
زمان گذشت این بار برخی از اعضای شورای شهر گرگان معتقدند که پل‌های هوایی واقع در میدان شهرداری بلااستفاده واقع شده‌اند و باید برداشته شوند.
رئیس شورای شهر گرگان معتقد است؛ پل‌های عابر پیاده واقع در میدان شهرداری، جزو آسیب‌های جدی سیما و منظر شهری در جداره‌های میدان شهرداری محسوب می‌شوند که ساختمان‌های با ارزشی چون بنای شهرداری گرگان، بانک ملی (شعبه وحدت) و البته بنای فقید هتل میامی (که متاسفانه دستخوش معاملات سیاسی شد) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
« سیدمحمد قدس‌مفیدی» در گفتگو با خبرنگار فارس افزود: پل‌های عابر پیاده در میدان شهرداری عملا مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته است و چنانچه نرده‌های جداره میدان برداشته شود،کمتر شاهد استفاده از سوی شهروندان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: مکان‌یابی پل های مذکور در میدان شهرداری گرگان با توجه به سرعت کم خودروها و عدم احتمال وقوع تصادف در این میدان، از ابتدا اشتباه بوده است و با توجه به هزینه سنگین نگهداری این پل‌ها، پیشنهاد می‌دهم که هر چه سریع‌تر پل‌های مذکور برداشته شود.
*هزینه نگهداری پل‌های هوایی بسیار بالاست!!
یکی دیگر از اعضای شورای شهر گرگان با تایید سخنان سیدمحمد قدس‌مفیدی گفت: شهرداری معتقد بود که با مکانیزه ساختن پل‌های هوایی واقع در میدان شهرداری می‌تواند مردم را به استفاده از این پل‌ها تشویق کند که متاسفانه این امر محقق نشد و پل‌های هوایی در این منطقه بلااستفاده ماند.
« صفرعلی پایین محلی» در گفتگو با خبرنگار فارس افزود: با توجه به عدم استقبال شهروندان و هزینه سنگین نگهداری پل‌های هوایی، پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر این دو پل هوایی از میدان شهرداری برداشته شود.
وی ادامه داد: شهرداری بدون توجه به نظرات اعضای شورای شهر گرگان با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال اقدام به مکانیزه ساختن پل هوایی واقع در میدان شهرداری کرد که اشتباه بزرگی از سوی مدیریت شهری بود.
این عضو شورای شهر گرگان معتقد است که استفاده از پل‌های هوایی برای بزرگراه و کمربندی مورد استفاده است و در میادین شهری الزامی ندارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار