مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: امروز یکی از نقاط قابل توجه در خصوص کانون های فرهنگی این است که کارکرد مساجد را نزدیک به صدر اسلام کردند.

مساجد  پارلمان شهری در صدر اسلام

به گزارش گلستان 24؛حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مساجد به خبرنگارخبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اینکه اعضای کانون های فرهنگی مساجد از قشر جوان و پر انرژی هستند انگیزه بالایی در ارائه فعالیت های معروفی در حوزه مسجد و کانون های فرهنگی مساجد دارند.

 

وی افزود: امروز یکی از نقاط قابل توجه در خصوص کانون های فرهنگی این است که کارکرد مساجد را نزدیک به صدر اسلام کردند.

 

حجت الاسلام فضیلت عبادت را یکی از کارکردهای مساجد در صدر اسلام معرفی کرد و اظهارداشت: در صدر اسلام مساجد از کارکردهای بسیار فراوانی و متعددی برخوردار بودند که عبادت و محل سجده یکی از آنها به شمار می رفت.

 

مساجد در صدر اسلام به عنوان پارلمان شهری بود

وی تصریح کرد: در آن روزگار مسجد محل اجتماع برای مسائل مهم جامعه آن روز و جایگزین مجالس محلی بود که می توان از آن به عنوان پارلمان شهری یاد کرد و برای امورات شهری تصمیم می گرفتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در صدر اسلام اگر تهدیدی و یا حمله ای از سوی دشمن صورت می گرفت مسجد محل درمانگاه برای مجروحان بود و در گاهی از اوقات هم محل بی توته برای درماندگان بود.

 

وی افزود: در طول دوره های مختلف از زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تا کنون مسجد به عنوان محل آموزش از آن استفاده می شود که امروز کانون های فرهنگی این مکان مقدس را نزدیک به کار کرد مسجد در دوران رسول خدا کردند.

 

حجت الاسلام فضیلت اظهارداشت: با توجه به شرح وظایفی که برای کانون های فرهنگی مساجد وجود دارد و حمایت مالی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد بستری مناسب برای فعالیت های نظام مند و تعریف شده در راستای فعالیت های قرآنی، دینی و مابقی انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار