معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گلستان:

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: برای ساخت مسجد جدید باید نیازسنجی در منطقه صورت گیرد

بخش سخت‌افزاری مسجد بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است

به گزارش گلستان 24؛حجت‌الاسلام حسن دارابی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تعداد مساجد نشانگر رویکرد فرهنگی و دینی جامعه را نشان می‌دهد و برای ساخت مسجد جدید باید نیازسنجی در آن منطقه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد برای ساخت مسجد با اوقاف و امور خیریه گلستان مشورت کنند، تصریح کرد: برای ساخت مسجد جدید باید نیازسنجی در منطقه صورت گیرد تا هنگام ساخت مسجد با مشکل مواجه نشویم.

*بخش سخت‌افزاری مسجد بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز کرد: بخش سخت‌افزاری مسجد بر عهده اداره کل اوقاف و امورخیریه است و بخش نرم‌افزاری مسجد بر عهده متولیان فرهنگی به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی است.

دارابی بیان کرد: انتظار داریم هر شخصی که قصد ساخت مسجد را دارد با اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان مشورت کند زیرا این مشورت مزایای بسیاری دارد.

وی اذعان کرد: مشورت در ساخت مسجد جدید با اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان باعث جلوگیری از تعدد مساجد در کنار یکدیگر، کمیت زیاد و کیفیت پایین خواهد شد.

* مشورت خیرین با سازمان اوقاف و امور خیریه باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در ساخت مسجد جدید می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: مشورت خیرین با سازمان اوقاف و امور خیریه باعث می‌شود که در ساخت مسجد جدید از آسیب‌های اجتماعی که خدای نکرده تبدیل به یک رقابت ناسالم شود و در نهایت منجر به خصومت شود جلوگیری به عمل آید.

دارابی بیان کرد: برای ساخت مسجد جدید مهندسانی در اوقاف و امور خیریه وجود دارد تا به افرادی که قصد ساخت مسجد جدید در استان گلستان را دارند، مشورت دهند.

وی تاکید کرد: وجود مهندسان در اداره اوقاف و امور خیریه برای مشورت دادن به افرادی که قصد ساخت مسجد دارند است و به خیرین در راستای ایجاد جاذبه برای ترغیب جوانان و نوجوانان به مساجد مشورت می‌دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز کرد: ساخت مسجد معمولا با همت مردم و خیرین صورت می‌گیرد در برخی سال‌ها اعتبارات خوبی از سوی دولت انجام می‌شود و برخی سال‌ها نیز اعتبارات بسیار کمی در این زمینه داده می‌شود ولی در هر صورت اعتبارات به حدی نیست که برای ساخت مسجد بتوانیم به آن تکیه کنیم./ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار