پرداخت های قطره چکانی؛

علیرغم رقم زدن افتخار خودکفایی در تولید گندم توسط کشاورزان، هنوز بسیاری از آنها پول محصول گندم خود را دریافت نکرده اند.

تاخیر پرداخت پول گندمکاران گلستانی

به گزارش گلستان 24؛به نقل از راه اترک، سلیمان محمدی، مدیریت جهاد کشاورزی مراوه تپه به خبرنگار ما گفت: پول تمام کشاورزانی را که گندم خود را تا 15 خرداد به مراکز خرید تحویل داده اند، پرداخت شده و پول بقیه کشاورزان هم مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

محمدی در خصوص علت تاخیر در پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان گفت: دولت پیگیر تامین اعتبار است و در همین زمینه مسئولان استانی و همچنین مهندس شهرام کوسه غراوی، نماینده مردم شرق گلستان در مجلس هم به جد پیگیر حق کشاورزان هستند.

وی ادامه داد: سعی بر این است که ان شاء الله به زودی تمام حق کشاورزان به آنها پرداخت شود و هم اکنون هم کار پرداخت مطالبات به صورت مرحله به مرحله در حال انجام است.

برخی از کشاورزان در تماس با راه اترک اعلام کرده اند؛ که دولت گفته بود تا 24 مرداد ماه پول آنها را خواهد داد ولی هم اکنون 30 مرداد است و هنوز پول آنها کامل پرداخت نشده است.

یکی از کشاورزان می گوید: اگر این گونه باشد که پول گندم ما این قدر دیر پرداخت شود ما یا سال بعد گندم کشت شده را باید به قیمت پایین تر ولی نقدی به دلالان بفروشیم و یا کشتمان را تغییر دهیم، چرا که درآمد ما از همین راه کشاورزی است و اگر پول ما دیر برسد با چه منابع مالی کشت سال بعد را باید انجام دهیم.

استان گلستان در سال جاری زراعی جزو استانهای برتر در برداشت محصول گندم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار