فرمانده انتظامی گنبدکاووس:

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به همکاری صمیمانه خبرنگاران با پلیس در این شهرستان، گفت: خبرنگاران بازوی توانمند پلیس در ارتقای امنیت عمومی هستند.

خبرنگاران بازوی توانمند پلیس در ارتقای امنیت عمومی هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود علیفر عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مدت هشت سال است که در استان گلستان توفیق خدمتگزاری دارم، اظهار کرد: در این مدت، چهار سال را در خدمت مردم بندرگز و حدود سه سال را در جمع مردم شهرستان کردکوی بودم و در حال حاضر هشت ماه است که به گنبدکاووس آمده‌ام و همواره در این هشت ماه غبطه خورده‌ام که چرا زودتر به این شهرستان و به کنار مردم خونگرم گنبدکاووس نیامده‌ام.

وی با بیان اینکه در این مدت همه مردم گنبدکاووس با همتی مثال‌زدنی به پلیس کمک کردند، افزود: یکی از برنامه‌های بنده در مدیریت انتظامی این شهرستان مردمی کردن پلیس و نزدیک‌تر کردن دل‌های مردم با خدمتگزاران خود در این نهاد انقلابی بوده است که به لطف خدا به طور نسبی در این امر موفق بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس به پاس همراهی با پلیس در مسیر کنترل و هدایت افکار عمومی به سمت آرامش و امنیت، خاطرنشان کرد: از همه عزیزان فعال در حوزه رسانه که با پلیس در جلوگیری از پخش شایعات و موج آفرینی‌های مخرب همکاری کردند تشکر ویژه می‌کنم.

علیفر با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، ایمن‌سازی و ارتقای امنیت اجتماعی از طریق فعالیت رسانه‌ای از وظایف خبرنگاران و اهالی رسانه است، گفت: ما همواره بر روی کمک و یاری شما خبرنگاران در مسیر حفظ و تقویت امنیت عمومی جامعه حساب کرده و خواهیم کرد.

وی هدف از اطلاع‌رسانی اخبار در حوزه حوادث و رخدادهای انتظامی را ایجاد حس امنیت برای مردم با رویکرد حضور پلیس برای حمایت از مردم دانست و گفت: نباید به گونه‌ای اطلاع رسانی در رسانه‌ها صورت بگیرد که انتشار اخبار و گزارش‌ها موجی از ناامنی ذهنی و روانی را در مردم شهرستان ایجاد کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از پرداختن احساسی به اخبار و اطلاعات حوزه رخدادهای مجرمانه پرهیز کنند، تصریح کرد: انتظار ما این است که رسانه‌ها و خبرنگاران، قبل از انتشار هر نوع خبر انتظامی و امنیتی، صحت و کیفیت موضوع را از منابع رسمی انتظامی و امنیتی دریافت کرده و سپس اخبار مورد نظر را انتشار دهند زیرا استناد به منابع غیررسمی می‌تواند به انتشار شایعه دامن بزند که این عمر باعث افزایش احساس ناامنی می‌شود.

علیفر گفت:  گاهی اوقات برخی از خانواده‌ها به امید آنکه رسانه‌ها در حل پرونده قضایی به آنها کمک کنند با بیان برخی موارد غیرصحیح ضمن پیچیده‌تر کردن پرونده باعث هتک حیثیت از متهم و یا شاکی پرونده و حتی نزدیکان خود می‌شوند.

وی تاکید کرد: ایمان داشته باشید پلیس به هیچ عنوان نمی‌خواهد مانع از انتشار اخبار باشد اما خواسته ما درج اخبار صحیح و تائید شده در کنار سرعت عمل است.

وی با بیان اینکه در برخی از پرونده‌ها درج بی‌موقع اخبار و اطلاعات باعث متواری شدن متهمان می‌شود، تاکید کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان به عنوان بازوی توانمند اطلاع‌رسانی و تقویت امنیت عمومی باید برخی از محدودیت‌ها و برخی حساسیت‌های کار پلیس را درک کرده و با همکاری دوجانبه فضا را برای سو استفاده برخی افراد فراهم نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس اعتبار رسانه‌ای و اعتماد مردم را بسیار مهم‌تر از زیادی تعداد مخاطبان دانست و اضافه کرد: رسانه معتبر و مورد اعتماد مردم آن رسانه‌ای است که برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مخاطبان خود دست به هر کاری از جمله درج اخبار فاقد صحت و تائید نشده نمی‌زند.

گفتنی است در این نشست برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی و همچنین مدیران مسؤول و سردبیر هفته نامه‌ها با بیان نظرات و انتقادات خود پیرامون عملکرد نیروی انتظامی در هشت ماه گذشته به بحث و تبادل نظر پرداخته و مقرر شد نشست خبری ویژه فرمانده انتظامی گنبدکاووس در هفته ناجا با خبرنگاران برگزار شود.

انتهای پیام/
منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار