مدیرکل شرکت غله گلستان خبر داد پیش بینی تولید 3200 تن آفتابگردان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از خرید تضمینی 840 تن دانه روغنی آفتابگردان در گلستان خبر داد و گفت: امسال آفتابگردان با قیمت تضمینی 26 هزار و 644 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود و پیش بینی می‌شود استان گلستان 3 هزار و 200 تن تولید آفتابگردان داشته باشد.

خرید 840 تن آفتابگردان در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ حمیدرضا علی‌محمدی اظهار کرد: پس از عملیاتی شدن خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا، آفتابگردان به عنوان سومین محصول و تولیدات کشاورزی است که توسط مراکز خرید شرکت غله گلستان از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحویل آفتابگردان  از 25 مرداد ماه سالجاری توسط مراکز خرید شروع شده و در حال حاضر 840 تن خرید داشته‌ایم و به ازای تحویل هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان با احتساب دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت، 26 هزار و 644 ریال به کشاروزان پرداخت می‌کنیم.

علی‌محمدی عنوان کرد: امسال انتظار می‌رود از سطح 2 هزار و 670 هکتار آفتابگردان کشت شده، 3 هزار و 200 تن برداشت شود که مراکز خرید ما آمادگی کامل تحویل محصول آفتابگردان کشاورزان را دارند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان میزان خرید تضمینی گندم در سالجاری را بیش از یک میلیون و 100 هزار تن و مقدار کلزای خریداری شده را نیز 50 هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار