استاد حوزه و دانشگاه:

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه «دین» اولویت اول ائمه معصومین (ع) و شهدا به ویژه شهید حججی بوده نه اولویت آخر، تاکید کرد: افراد عافیت‎طلب و انقلابی‎نما در برابر انحرافات نمی‌توانند ایستادگی کنند.

افراد عافیت‎طلب و انقلابی‎نما در برابر انحرافات نمی‌توانند ایستادگی کنند/ شهید حججی اثبات تداوم نهضت عاشورایی انقلاب اسلامی است

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‎الله سیدحبیب‎الله قدمی امشب در آئین بزرگداشت شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در سالروز شهادت امام جوادالائمه (ع) که در انجمن نویسندگان استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سر بریده شهید حججی تداوم نهضت عاشورایی انقلاب اسلامی را برای جهانیان اثبات کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهدا مانند آیه‎های قرآن مقدس هستند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امام جواد (ع) و شهید حججی در هجرت است در روایات داریم اگر کسی یک وجب برای دین خدا از وطن و خانواده هجرت کند خدا بهشت را بر او واجب کرده است.

این مدرس خارج فقه اصول با اشاره به اینکه امام جواد (ع) و شهید حججی هر دو در راه هجرت به شهادت رسیدند، ابراز کرد: آن امام همام در سن 24 سالگی و شهید حججی در سن 25 سالگی به مقام شهادت نائل شدند.

قدمی از دیگر ویژگی‌های شهدا را اذیت‎پذیری در راه دین خدا برشمرد و افزود: فرهنگی که امروز در جامعه به آن توجه نمی‎شود سیاست اذیت‎پذیری در راه اسلام و دین است.

وی ادامه داد: برخی افراد در زمان طاغوت به گونه‎ای زندگی می‎کردند که شاه از آنها ناراحت نشود و در زمان انقلاب اسلامی نیز به همین سبک زندگی می‌کنند؛ کسانی که در راه خدا اذیت نمی‎شوند نمی‌توانند در خط ولایت باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از مراجع در زمان طاغوت خوب زندگی کردند، توهین نشدند اکنون نیز توهین نمی‎شوند و نخواهند شد اما پیامبر عظیم‎الشان اسلام در راه دین خدا از سوی دشمنان به دیوانه و جادوگر خطاب و توهین شد، سیاست اذیت‎پذیری در راه خدا سیاست ائمه معصومین (ع)، ولایت و شهید حججی است.

قدمی گفت: برخی افراد ضددین نیستند اما به گونه‎ای زندگی می‎کنند که دیندارند؛ کسی که عافیت‎طلب است انقلابی نیست و نمی‎تواند در مقابل انحرافات بایستد اما برای انقلاب و رهبری دعا می‎کند لذا اینها را نمی‎توان جزو افراد انقلابی قلمداد کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب الهی دانست و خطاب به مومنان گفت: در خیابان‌های گرگان افرادی دچار عمل منکر می‎شوند که تکلیف ما امر به معروف است حتی اگر در این راه توهین و تحقیر شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: گاهی مصالح اسلام اقتضاء می‎کند که مسلمانان مظلوم واقع شوند شهدا در جایی که اسلام عزیز شود ظلم‎پذیر شدند.

قدمی گفت: اولویت اول ائمه معصومین (ع) و شهید حججی دین بوده است نه آنکه دین در اولویت آخر آنها قرار بگیرد و دین را تا جایی قبول داشته باشد که منافع‎اش تامین شود.

وی با طرح این پرسش که آیا ما هم درد دین داریم یا درد مقام و پول داریم، ابراز کرد: وجه اشتراک دیگری که بین شهید حججی و امام جواد (ع) وجود دارد اینکه شهادت آنها به دست مسلمانان رقم خورد؛ گرچه پشت پرده این قضایا آمریکاست اما کسی که سر از تن شهید حججی جدا کرد الله اکبر گفت.

قدمی بیان کرد: شهید حججی به دست خوارج کشته شد کسی که در ظاهر خیلی مسلمان است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار