مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیرگفت: سالانه 200 میلیارد ریال در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش صنعت برق کشور هزینه می شود.

چهار هزار پایه فرسوده در شبکه برق استان

به گزارش گلستان24،از شرکت برق گلستان، ابراهیم نژاد در نشست تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر در گرگان با اشاره به تدوین اهداف و ماموریت های 14گانه این دفتر، اظهار داشت: ایجاد ساختار سازمانی مناسب و کارآمد با حفظ اصول فرماندهی، حزء اولین اولویت های این ماموریت ها است.
وی همچنین تاکید کرد که طراحی و استقرار سامانه فرماندهی حادثه به صورت منطقه ای و کشوری باید پیگیری و اجرایی شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اعتبار 18/430 میلیارد ریالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق گلستان، یادآور شد: با برنامه ریزی دقیق و هدفمند می توان این اعتبار را تا 80 درصد، تحقق بخشید.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص قدرت تاب آوری مراکر، اهمیت رزمایش و اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل در شرکت توانیر گفت: دستور العمل های اجرایی و ضروری در خصوص این گونه رزمایش ها تدوین شده که به تاب آوری و آماده به کار شدن بیشتر در مراکز حساس می پردازد.
ابراهیم نژاد افزود: ما از معدود کشورهایی هستیم که پنج سازمان مدیریت بحران شامل پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، آتش نشانی، هلال احمر و امداد و نجات داریم، در حالی که به هنگام بلایای طبیعی و تهدیدات دشمن نیازمند مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده هستیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم گفت: با توجه به حادثه خیز بودن استان و وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، سرما، گرما، ریزگردها و نوع جغرافیای طبیعی استان باید چارت سازمانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت تقویت شود.
علی اکبر نصیری افزود: در حوادث باید رویکرد از رفع موقتی حادثه به رفع مشکل حادثه به صورت دائم و اساسی تغییر نماید.
وی تصریح کرد: اکنون چهار هزار پایه فرسوده در شبکه برق استان وجود دارد که ضریب آسیب پذیری بالایی داشته و قبل از بروز حادثه باید به منظور مقاوم سازی آن تدابیری اندیشیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار