رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان اعلام کرد: تعداد 14 قطعه پرنده کوکر شکم سفید ازمخفیگاه متخلف شکار در یکی از روستاهای شهرستان مرزی ساحلی گمیشان واقع درغرب گلستان کشف شد.

نجات پرندگان کوکر شکم سفید ازمخفیگاه متخلف شکار

به گزارش گلستان24؛علی بیانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درپی دریافت گزارشی از سوی علاقه مندان به حیات وحش، ماموران انتظامی شهرستان پس از اخذ نیابت قضایی با ورود به مخفیگاه این متخلف، این پرندگان را نجات داده و به اداره محیط زیست منتقل کردند.
وی یادآور شد: برای متهم، پرونده تشکیل و برای رسیدگی به محاکم قضایی ارسال شد.
به گفته وی؛ همکاری محیط زیست، انتظامی، بسیج، دریابانی، مرزبانی و نیز دوستداران محیط زیست در سطح مطلوبی بوده و این به حفظ حیات وحش منطقه کمک کرده و مانع فعالیت متخلفان صید و شکار می شود.
به گزارش ایرنا متخلفان از این کوکرها به عنوان طعمه برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری مانند شاهین و بحری در زیستگاه های گلستان استفاده می کنند.
کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
گمیشان در شمال غرب گلستان واقع است، تالاب گمیشان در حوزه این شهرستان واقع بوده و آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه است که پرندگان زیادی در سطح بیش از 20 هزار هکتار آن زیست می کنند.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار