هفته نهم مسابقات اسب دوانی در گلستان

با رقابت ۵۵ راس اسب در هفت دور هزار متری نتایج هفته نهم رقابت‌های کورس سوارکاری بندرترکمن در غرب استان گلستان شامگاه جمعه مشخص شد.

نتایج هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن

به گزارش گلستان 24 ؛  در هفته نهم از رقابت‌ها با کناره گیری ۱۷ راس اسب از دور‌های هفت گانه و با حضور خیل مشتاقان به ورزش سوارکاری در بندرترکمن برگزار شد ومبلغ ۷۹۸ میلیون ریال جایزه نقدی به چابکسواران و مالکان و مربیان اسب‌های برتر اهدا گردید.

در دور اول ۹ راس اسب ترکمن سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که رامین قهرمانی با اسب نازیلا با زمان ۱ دقیقه و ۶ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه قهرمان شد و پیمان قلرعطا با اسب صحرا ناز و یاسر جرجانی با اسب زومبا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان ۱۰ راس اسب دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب آل مرد با زمان ۱ دقیقه و ۱ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب گل آشور آباد و یاسر جرجانی با اسب بنیتا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم ۷ راس اسب دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب پرگار با زمان ۱ دقیقه و ۷۵ صدم ثانیه موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب دمبرمز و آرمین آق آتابای با اسب سای چلنج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان ۶ راس اسب دوخون سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش با زمان ۵۹ ثانیه و ۹ صدم ثانیه زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب هیدروژن و آرمین آق آتابای با اسب ترکمن استوری به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم ۱۰ راس اسب دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب وفا خالق با زمان ۱ دقیقه و ۲ ثانیه و ۵ صدم ثانیه نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب پاکی رو و قربان محمد اودک با اسب رعنا نفرات دوم و سوم بودند.

نتایج هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن

در دور ششم ۷ راس اسب دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب الیف ناز با زمان ۱ دقیقه و ۵۸ صدم ثانیه موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب گود بای و ابراهیم قره داشلی با اسب تابنده به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم ۶ راس اسب تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب اروگیت با زمان ۱ دقیقه و ۷۰ صدم ثانیه موفق به کسب مقام نخست شد و پیمان قلرعطا با اسب لرد اسفینکس و رامین قهرمانی با اسب براون استار به ترتیب دوم و سوم شدند.

بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع و همه ساله به مدت ده هفته میزبان رقابت‌های کورس تابستانه سوارکاری است.

انتهای پیام / ا

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار