مسئول پلیس فتا استان گلستان:

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی نوجوان گرگانی که 45میلیون ریال از حساب پدرش به صورت اینترنتی برداشت نموده بود خبر داد.

برداشت غیرمجاز نوجوان گرگانی از حساب پدرش
به گزارش گلستان۲۴؛سروان وحید صاحبکاران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: شهروندی با مراجعه به این پلیس ضمن ارائه مرجوعه قضایی ابیان نمود، از حساب بانکی‌اش طی چند مرحله به صورت غیرمجاز  برداشت صورت گرفته است که مراتب طی تشکیل پرونده‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های  صورت گرفته محرز گردید برداشت از حساب وی به صورت خرید اینترنتی بوده که پس از انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم  شناسایی و به این پلیس فرا خوانده  شد که ‌پس از تفهیم اتهام و  رویت  ادله غیر قابل انکار اعتراف نموده و  اظهار کرد فرزند شاکی می‌باشد و  به دلیل عدم تامین نیاز مالی از سوی خانواده اقدام به انجام اینکار نموده است.

وی گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده  جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان  اعزام گردید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:  اکثر پرونده‌های  مالی با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی  افراد به دلیل سهل انگاری  شهروندان در حفظ و نگهداری از کارت و اطلاعات مندرج بر روی آن می‌باشد. اطلاعاتی مانند شماره کارت‌، تاریخ انقضا، کد امنیتی و رمز کارت که اکثر کلاهبرداران اینترنتی به دنبال دستیابی به آنها  هستند.

سروان صاحبکاران گفت: سارقان اینترنتی شیوه‌ها و شگردهای مختلفی به کار می‌گیرند تا  اطلاعات مالی و بانکی کاربران را به دست آورند لذا می‌بایست شهروندان نکات امنیتی مربوطه راجدی گرفته و  ضمن فعال کردن سرویس دریافت پیامک حساب، کارت بانکی و اطلاعات آن را  فقط نزد خود نگهدارند  و از اعتماد بی جا به دیگران پرهیز نمایند.

مسئول پلیس فتای استان گلستان، سایت پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار