رئیس فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان مطرح کرد

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان از پرداخت تسهیلات ۴ درصدی برای نخستین بار جهت تقویت و توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گلستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات جهت تقویت و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان24؛عیدمحمد فاروقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌ها برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای نخستین بار به حوزه مکانیزاسیون اختصاص یافته که در راستای تقویت و توسعه مکانیزاسیون و با هدف ارتقاء فناوری‌های نوین است.

وی افزود: این تسهیلات به منظور ورود تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین که جزء الزامات بخش کشاورزی است در قالب مشوق‌های لازم صورت می‌گیرد. خریداران ماشین‌های نوین در حوزه‌های باغبانی، دام، طیور و آبزیان، گیاهان دارویی و گلخانه‌ها، جنگل و مرتع و هم‌چنین زراعت می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

به گفته فاروقی با این اقدام زمینه حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی و عرضه‌کنندگان این نوع ماشین‌آلات فراهم شده و علاوه براین زمینه‌ساز ارتقاء کیفی مکانیزاسیون کشاورزی خواهد بود.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اولویت‌های پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد گفت: ارتقاء بهره‌وری آب، توسعه کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی و غیره مورد توجه قرار دارند. هم چنین اولویت پرداخت تسهیلات نیز به تشکل‌ها خدمات مکانیزاسیون، تعاونی‌های تولید و رانندگان حرفه‌ای و کشاورزان پیشرو خواهد بود.

به گفته وی، هدف از توسعه فناوری های نوین در همه زیربخش‌های کشاورزی برای این است که مکانیزاسیون در اقتصاد کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید نقشی اساسی و مهم دارد.

فاروقی با بیان اینکه 60 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد به استان‌ها تعیین شده است، اظهار کرد: اولویت‌ها و نیازهای استان‌ها پس از جمع‌بندی به ستاد مرکزی توسعه ارسال می‌شود تا براساس آن سهم بری استان‌ها مشخص شود.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی استان گلستان اظهار کرد: بهره‌برداران می‌توانند به مراکز خدمات جهادکشاورزی یا مدیریت های جهاد شهرستان‌ها مراجعه و مدارک لازم را ارائه دهند تا در کارگروه مکانیزاسیون مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورتی که واجد شرایط بودند برای پرداخت اقدام شود.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار