رئیس سازمان صنعت و معدن استان گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از ایجاد شهرک سلامت و تولید موادغذایی در استان گلستان خبر داد.

ایجاد شهرک سلامت و تولید موادغذایی در استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛حسینقلی قوانلو، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت کشور و به تبع آن استان در حال پیر شدن است و امروز به جای اینکه به فکر تولید دارو برای بیماری‌های دوران میانسالی و پیری آنان باشیم باید به فکر ایجاد شهرک‌های سلامت باشیم.

وی افزود: منظور از شهرک صنعتی سلامت، راه‌اندازی واحدهای تولید موادغذایی سالم است که مطالعات اولیه احداث آن در استان انجام شد و محور تولید در این شهرک تولید موادغذایی برای افراد مسن خواهد شد.

این مسئول هم چنین اعلام کرد: با توجه به ظرفیت کارآفرینی و اقتصادی که در روستای عطاآباد شهرستان آق قلا وجود دارد احداث شهرک صنعتی مبلمان نیز امسال آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه شهرستان مینودشت و رامیان در تولید ابریشم ظرفیت بالایی دارند گفت: عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی پوشاک تا پایان امسال در یکی از شهرستان‌های مینودشت یا گالیکش آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر سرمایه‌گذاران خوبی وارد استان شده‌اند گفت: یکی از این سرمایه‌گذاران گروه غدیر بود که 40میلیارد تومان سرمایه وارد استان کرده است این سرمایه‌گذاری در تولید و استحصال ید خواهد بود و اکنون نیز گروه غدیر در حال انعقاد قرارداد برای حفاری چاه است و علاوه براین قرار است در گام بعدی 50 تا 60 میلیارد تومان دیگر برای تولید کاغذ سنگی از صدف کوهی در استان سرمایه‌گذاری کند.

قوانلو با اشاره به حضور شرکت مپنا برای تولید برق و آب در استان بیان کرد: پای این شرکت را هم به استان باز کردیم و تفاهم نامه‌های لازم را امضا کرده است این شرکت به صورت همزمان به تولید آب و برق 25 مگاواتی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه در کمتر از 6 ماه به قرارداد BOT  و یا BOO تبدیل می‌شود که 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه آن است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار