مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان:

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان گفت: ۵.۴ میلیون تن بار از طریق بارنامه از استان گلستان به مقاصد مختلف صادر شده است.

بهره برداری پروژه‎های حمل و نقل جاده‎ای در استان

به گزارش گلستان۲۴؛مهدی میقانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: پروژه‎های حمل و نقل جاده‎ای با اعتباری بیش از 14.8 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسد.

وی به راه‎اندازی سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور تصریح کرد: دوربین‎های کنترل سرعت متوسط و لحظه‌ای  را صبح فردا در اداره کل راهداری و حمل و نقل  گلستان به بهره‎برداری می‎رسانیم و در این مرحله 18 دوربین در 18 نقطه در جادههای استان گلستان به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه 2.5 میلیارد تومان نصب این دوربین‎ها در استان گلستان هزینه داشته ، گفت: سرعت مادر تصادفات است و این دوربین‎ها به کنترل سرعت کمک می‎کند.

میقانی با بیان اینکه 18 درصد سامانه ای.تی.اس در کاهش تصادفات رانندگی تاثیر گذار بوده ، گفت: سیاست کلیه محورهای شریانی کشور را به سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کند.

این مسئول افزود: در روزهای آینده در راستای ثبت کالا 2 شرکت حمل و نقل باربری در شرق و در مرکز استان راه‎اندازی می‌شود.

میقانی یادآور شد: راه‎اندازی مجتمع خدماتی با اعتبار 2 میلیارد تومان، شرکت‎های حمل و نقل 5 میلیارد تومان، آسفالت و روکش آسفالت از دیگر پروژه‎های ما با اعتبار 5.5 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های ما است که در هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه 73 شرکت حمل و نقل در استان گلستان فعالیت می‎کرد، افزود: 15 تعاونی و 3شعبه خصوصی و مابقیه آن دولتی است.

میقانی با بیان اینکه از سال 1392 تاکنون 10 شرکت باربری با راه‎اندازی بخش خصوصی تاسیس شده است، گفت: 5.4 میلیون تن بار از طریق بارنامه در استان گلستان صادر شده و 7 هزار و 716 خودرو باربری در استان گلستان با سن 15.2 فعالیت می‌کنند و در این راستا 11 هزار و 500 نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 4.6 میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی در استان گلستان است، افزود: یکی از استراتژیک‎ترین محصولات ما تولیدات کشاورزی حوزه غلات است که  1.2 میلیون تن از محصولات کشاورزی استان گلستان را تشکیل می‎دهد و محصولات غلات در استان گلستان 22 درصد بارنامه‎های را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان یادآور شد: یکی از حوزه‎های مهم ما در بخش مسافربری است و شبکه "سیر" راه‎اندازی شده و باید همه شرکت‎های حمل و نقل مسافر به این شبکه بپیوندند و کیفیت خدمات خود را باید ارتقاء دهند.

میقانی با بیان اینکه بیش از 90 درصد این شبکه در استان گلستان شکل گرفته تاکید کرد: با راه‎اندازی این شبکه رضایتمندی مردم افزایش پیدا می‎کند.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار