نماینده مردم شرق گلستان در مجلس:

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیامدهای بیکاری جوانان به ویژه در روستاهای مرزی، رشد حاشیه‌نشینی شهرهای بزرگ است.

حاشیه‌نشینی پیامد بیکاری در روستاهای مرزی استان گلستان است

به گزارش گلستان24؛شهرام کوسه غراوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اساسی‌ترین موضوع در کشور و به تبع آن استان، مقوله بیکاری است.

وی با بیان اینکه گلستان با وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف، در امنیتی بی نظیر به سر می‌برد، افزود: مردم این استان در وحدت زندگی می‌کنند اما مشکل اساسی آنها بیکاری جوانان است و درست است که روستائیان ما به ویژه در مناطق مرزی آب، برق، گاز، جاده و غیره می‌خواهند؛ در عین حال بزرگترین خواسته آنان شغل است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شغلی ایجاد نشود، جوانان و روستائیان به حاشیه شهرهای بزرگ می‌روند، پس مرزها را چه کسی باید نگهدارد؟ ایجاد اشتغال پایدار در استان به ویژه مناطق مرزی ضروری است.

وی با بیان اینکه دولت در سفر سال 93 به استان قول‌های زیادی به مردم داد، تصریح کرد: بخش زیادی از قول‌های رئیس جمهور عملی شده اما هنوز برخی دیگر از آنها اجرایی نشده است.

غراوی افزود: ایجاد راه‌آهن گرگان- مشهد یکی از آرزوها و خواسته‌های 38 ساله مردم این استان است و با اینکه رئیس‌جمهور قول اجرایی شدن آن را به مردم داده بود، هنوز اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید زمینه پرداخت همه مطالبات کشاورزان را فراهم کند، گفت: تنها 70 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده که سبب نارضایتی آنان شده و از طرفی همه ساله حوادثی همچون سرمازدگی خسارت‌هایی به کشاورزان وارد می‌کند که از سوی دولت جبران نمی‌شود.

غراوی با اشاره به راه‌اندازی دوباره پروازهای فرودگاه کلاله اظهار کرد: براساس صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام داده‌ایم، امیدواریم پروازهای این فرودگاه در این نوبت پایدار باشد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور قول شهر شدن 3 روستا و بخش را داده است، گفت: وزیر کشور قول داده تا روستای صادق‌آباد و بخش‌های گلیداغ و دوزین تبدیل به شهر شود که این روند باید تسریع شود. از سویی دیگر برخی از مناطق مانند فراغی که چند سالی است تبدیل به شهر شده، هیچ اثری از شهر بودن وجود بانک و یا اداره در آن وجود ندارد و بیشتر شبیه روستا- شهر هستند. در این زمینه مسئولان باید چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار