معاون اداره کل کار استان گلستان :با آمارسازی‌ها در حوزه اشتغال خواهیم ایستاد

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با تمام قدرت در برابر آمارسازی‌ها در حوزه اشتغال خواهیم ایستاد.

سفر معاون وزیر کار به استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد رهبری در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروز مساله اشتغال و دغدغه آن برای جوانان و خانواده‌های آنها یک موضوع حیاتی و اساسی است، اظهار کرد: در حال حاضر 37 درصد جامعه کنونی غیرشاغل و فاقد مهارت هستند که به عنوان یک تهدید بزرگ کشور را مورد تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه کسانی که امروز در کشور در حال تحصیل هستند و یا حتی فارغ‌التحصیل شده‌اند فاقد مهارت کافی هستند، افزود: ما در حال حاضر نگران حجم ورودی فارغ‌التحصیلان در سال جاری و سال‌های آینده به جمعیت بیکاران و افراد جویای کار هستیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه همچنان تا سال‌ها کشور ما در شرایط کشور جوان باقی خواهند ماند، خاطرنشان کرد: ساختار جمعیتی کشور نشان می‌دهد که فراوانی جمعیت در سنین 24 تا 29 سال با حدود 8 میلیون نفر متمرکز شده است که در حوزه اشتغال همه ما را به تلاشی وافر دعوت می‌کند.

رهبری افرایش بیکاری و کاهش اشتغال را یکی از دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با تدابیر کارشناسی و فنی در حوزه اشتغال عمومی که در آن ضعف‌های جدی داریم با قدرت عمل کرده و ضعف‌ها را ترمیم کنیم.

وی از افزایش شغل‌های کاذب در سطح جامعه ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: باید با حمایت از طرح‌های کارآفرین و اشتغالزا که به صورت کمی و کیفی مورد تائید هستند از ورود افراد به شغل‌های کاذب و فضای بازار غیررسمی جلوگیری کنیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از سفر معاون وزیر کار به گلستان برای تشریح بسته‌های حمایتی کارآفرینان خبر داد و تصریح کرد: وی روز چهارشنبه وارد استان گلستان می‌شوند و علاوه بر تشریح بسته‌های حمایتی دولت از روند اجرای طرح‌های پشتیبان و سایر موارد بازدید به عمل خواهند آورد.

رهبری با تاکید بر رصد و بررسی عملکرد همه ادارات و نهادها به صورت شهرستانی و استانی در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی، اضافه کرد: با تمام قدرت در برابر آمارسازی‌ها در حوزه اشتغالزایی خواهیم ایستاد و تسهیلات را نیز به صورت هدفمند و منطقی توزیع خواهیم کرد.

وی هماهنگی میان ادارات مرتبط در سطح شهرستان از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و حتی دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: این اتحاد و هماهنگی می‌تواند بسیاری از مسائل و گره‌های کور اداری را رفع کرده با انعطاف مدیران کمک خوبی به کارآفرینی و حمایت از اشتغالزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار