مسئولین نظارتی با برخورد مناسب و جلوگیری از فروش برخی از دارو های غیر مجاز در دور میدان ترمینال گرگان دسترسی بسیار از جوانان را به این نوع دارو های قطع کرده اند.

برخورد مناسب مسئولین با پخش کنندگان دارو های اعتیاد آور درگرگان/گرایش  جوانان به مخدر های صنعتی و دارویی

به گزارش گلستان24؛مواد مخدر خوره ای است که این روز ها بر سر خیلی از خانواده های ایرانی افتاده است و خیلی از زندگی ها را از هم بین برده و موجب آوارگی و هزینه های بسیاری برای دولت و مردم شده است.

در قدیم بیشتر مود مخدر سنتی در بین معتادین رواج داشت که با آمدن برخی از مخدر های صنعتی گرایش جوانان نیز به این نوع مواد مخدر بیشتر شده است و در کنار این گرایش به تب قدرت آسیب رسانی این مواد مخدر صنعتی به فرد نیز خیلی بیشتر می باشد.

با  گرایش بازار معتادین به مواد مخدر صنعتی قاچاقچیان مواد مخدر نیز کارشان راحت تر شده و دیگر در پی این نیستند تا حجم زیادی از مواد مخدر را از کشور های دیگر به کشور قاچاق کنند بلکه خودشان  در به اصطلاح آشپزخانه هایی درون کشور دست به تولید این مواد مخدر می زنند.

بعضی از دارو ها نیز قدرت توهم زایی و اعتیاد آوری بسیار بالایی دارند و همین نکنه سبب شده است تا به علت مقرون به صرفه بودن برخی از این دارو ها و تبعات حقوقی و قضایی آنها برخی از استعمال کنندگان مواد مخدر چه صنعتی و چه سنتی به این گونه دارو ها گرایش پیدا کنند.

 تا مدتی قبل برخی از داروخانه ها این گونه دارو ها را با نسخه آزاد به فروش می رساندند ولی به علت تقضای بیش از حد و اعتیاد آوری این دارو ها فروش بدون نسخه آین گونه دارو های در داروخانه های کشور متوقف شد.

از همین رو برخی از سودجویان با نظر به بازارفروش این دارو های جایگزین مواد مخدر، در محل های کسب خود اقدام به فروش این دارو ها که مطمئنا به صورت قاچاق وارد کشور شده است می کنند.

در محل ترمینال گرگان نیز که  محل عبور و مرور بسیاری از مردم با رفتار های گوناگون است تعدادی از سوپر مارکت های شبانه روزی اقدام به فروش برخی از این دارو های غیر مجاز و قاچاق می کردند و خود را تبدیل به منبعی برای تغذیه معتادین دارویی کرده بودند.

در همین رابطه یکی از رانندگان  دور میدان ترمینال که اقدام به جابجایی مسافر می کرد به خبرنگار ما گفت:سوپر مارکت های دور ترمینال هر دارویی را که نمی توانی از داروخانه تهیه کنی را دارند وباقیمت مناسب عرضه می کنند.

او ادامه داد:تعداد زیادی از جوانان و راننده های اتوبوس و سواری برای تهیه این دارو ها همه روز به این سوپر مارکت ها مراجعه می کنند تا نیاز ها خود را بطرف سازند.

وی اظهار کرد:در حال حاضر تعدادی از این سوپر مارکت های به دلیل فروش این دارو ها توسط مسئولان مربوط پلمپ شده اند و به علت حساسیت این موضوع فعلا کمتر کسی اقدام به فروش این دارو های می کند.

جلوگیری از فروش این دارو های غیر مجاز که مشابه مواد مخدر هستند تاثیر بسازیی در عدم گرایش جوانان به سمت و سوی مواد مخدر دارد چرا که تهیه ی کردن این مواد برای آنها دشوار  خواهد بود.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار