استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت:اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده که در انتظار تأییدیه کمیسیون ماده ۲ است، می‌تواند نقش موثری در تبدیل شدن استان گلستان به مقصد گردشگری داشته باشد.

جزیره آشوراده استان گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند

به گزارش گلستان 24 ؛حسن صادقلو استاندار گلستان ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون امورمجلس رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد که سبب شده تا هر نوع سرمایه‌گذاری در این استان سریع الاجابه باشد.

وی با اشاره به نقش استان در امنیت غذایی کشور گفت: در سال ۹۲ سهم استان در امنیت غذایی کشور ۴.۳ درصد بود که الان به ۷.۱ درصد رسیده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان براساس نقشه راه به سمت جلو حرکت می‌کند، اظهار کرد: در چهار سال نخست دولت تدبیر و امید بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ پروژه در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه محور اقتصاد استان کشاورزی بوده، اما در زمینه صادرات نیز موفقیت‌های زیادی داشته است، گفت: در چهار سال اخیر بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صادرات از استان انجام شده که این بدون در نظر گرفتن صادراتی است که از سرخس و بندرآمیرآباد و جا‌های دیگر انجام می‌شود.

صادقلو با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان گفت: در سال ۹۲ نرخ بیکاری در استان ۱۳.۷ درصد بود که الان این شاخص به ۱۱.۸ درصد کاهش یافته است. در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان بیش از ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی از مطالبات مردم استان از دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اینچه برون جزو قول‌هایی بود که رئیس جمهور در سال ۹۳ به مردم استان داد و الان تبدیل به یک مطالبه جدی شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان دقیقا با روح مناطق آزاد که محور آن بر صادرات است، هم‌خوانی دارد. دولت در این زمینه تلاش‌های خود را انجام داده و در سه مرحله این لایحه را به مجلس فرستاده است.

وی از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست با توجه به ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد، مسئله طرح لایحه منطقه آزاد در مجلس را پیگیری کند.

صادقلو به جزیره آشوراده به عنوان یکی از محور‌های توسعه استان به ویژه در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: طرح گردشگری آشوراده نیز جزء مصوبات سفر هیئت دولت است. در حال حاضر تأییدیه کمیسیون ماده ۲ آن باقی مانده است و می‌دانیم که با توجه به حجم ۱۸ میلیون مسافری که از استان عبور می‌کنند، اجرای این طرح می‌تواند گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی به طرح راه آهن گرگان- مشهد نیز به عنوان یک خواسته بزرگ مردم استان اشاره کرد و گفت: این طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و هم چنین قول رئیس جمهور در سفر به گلستان است. به رغم پیگیری‌هایی که انجام شده این طرح همچنان بلاتکلیف است و دولت باید سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

صادقلو درباره جبران خسارت‌های سیل در استان از سوی دولت گفت: در سه دهه اخیر بیش از ۱۱۰ سیل در استان رخ داده که در هر مرحله چند صد میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده و در سیل اخیر نیز بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده که دولت باید درصدد جبران آن باشد.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار