معاون جهاد کشاورزی گلستان:

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در هفته دولت ۱۶۲ پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان گلستان بهره برداری می شود.

۱۶۲ پروژه جهاد کشاورزی گلستان در هفته دولت بهره برداری می شود

به گزارش گلستان 24 ،حسین کاویانی اظهار کرد: در هفته دولت بالغ بر ۱۶۲ پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان گلستان بهره برداری می شود که از این میزان ۷۳ پروژه عمرانی و مابقی پروژه تولیدی و اقتصادی است.

کاویانی از اجرای پروژه در شهرستان های آق قلا، علی آبادکتول، گنبدکاووس، گرگان، گالیکش، رامیان، کلاله، آزادشهر، بندرگز و مینودشت، کردکوی و گمیشان، مراوه تپه و بندرترکمن در هفته دولت خبرداد که شهرستان های آق قلا و علی آبادکتول با ۲۱ پروژه و بندرترکمن با ۳ پروژه بیشترین و کمترین این پروژه ها را به خود اختصاص دادند.

جهاد

وی به ایجاد ۳۸۴ شغل در بخش کشاورزی استان گلستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در مجموع ۵۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان اعتبار برای این پروژه ها استفاده شد و ۱۱ هزار و ۶۲۳ خانوار از اجرای این پروژه ها در سطح استان بهره مند شدند.

کاویانی از ایجاد ۹۰۰ شغل در بخش کشاورزی گلستان در سال گذشته خبرداد و افزود: طی یک سال گذشته ۳۴۶ پروژه در بخش کشاورزی استان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید که بخشی از این پروژه ها اشتغال زا و برخی دیگر عمرانی بود.

وی از وابستگی ۷۰ درصد اقتصاد گلستان به طور مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی یاد و خاطرنشان کرد: کشاورزی گلستان سالانه با تولید چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش هفت هزار میلیارد تومان به طور مستقیم ۳۷ درصد اقتصاد استان را در برمی گیرد.

معاون امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از سرمایه گذاری های متعددی که در قسمت های مختلف و بانک های مختلفی که وجود دارند استفاده کنیم، سال گذشته بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی تزریق شد که یکی از بخش های مهمش طرح های مربوط به رونق تولید بود.  

کاویانی ادامه داد: در سال ۹۵ با جذب ۲۲۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی از محل رونق تولید در کشور رتبه اول را کسب کردیم. ​


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار