مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان:

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان گفت: جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی باشکوه‌تر از سال‎های گذشته در بقاع متبرکه گلستان برگزار شود.

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه گلستان برگزار می‎شود

به گزارش گلستان 24 ، حجت‎الاسلام مرتضی تاجیان در جلسه هم‎اندیشی و توجیهی یاوران وقف و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی استان گلستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: برنامه‎های مختلف فرهنگی و قرآنی در طول سال در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‎شود که این برنامه‎ها با استقبال خوبی از سوی زائران مواجه شده است.

وی جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه را یکی از برنامه‎های این آستان برشمرد و تصریح کرد: برنامه افطاردهی و اطعام‎دهی، برنامه شب‎های قدر در ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ... از مواردی است که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان افزود: استقبال مردم از امامزادگان وظایف ما را در حوزه فرهنگی و قرآنی بیشتر می‎کند لذا باید تلاش کنیم خدمت واقعی و آنچه در شأن امامزادگان است انجام دهیم.

تاجیان با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت و اهمیت این ایام باید برای مردم تبیین شود از برگزاری برنامه‎های متنوع در این زمینه خبر داد.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس یحیی‎ابن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به وجود امامزادگان شاخص در این استان تصریح کرد: تنها امامزاده‎ای که در کشور با سه واسطه پدری و مادری به امام علی (ع) می‎رسد امامزاده یحیی‎ابن زید (ع) است، این امامزاده در کشور منحصر به فرد است.

حجت‎الاسلام علی اسماعیلی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری امسال 20 هزار نفر هنگام تحویل سال در جوار امامزاده یحیی‎ابن زید (ع) حضور پیدا کردند، گفت: برنامه‎های دیگری نظیر جنگ شادی، برپایی خیمه‎های معرفت، ضیافت الهی در 30 شب ماه مبارک رمضان، جزءخوانی قرآن کریم در این آستان مقدس برگزار شد.

وی بیان کرد: سفره عقد وقف زوج‎های جوان در جوار مضجع نورانی امامزاده یحیی ابن زید (ع) پهن کردیم تا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه عقد معنوی صورت بگیرد، راه‎اندازی موکب‎الحسین و ایجاد دفتر پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، برپایی خیمه‎های معرفت از برنامه‎های این آستان است.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان با اشاره به برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی اظهار کرد: هر شب از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر شیرینی و شربت از سوی یک واقف بین زائران و مجاوران توزیع می‎شود.

اسماعیلی از برگزاری جشن متمرکز عید غدیر در این آستان خبر داد و گفت: در مراسم دعای عرفه نیز بالغ بر 8 هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار