مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اجرای طرح ضیافت الهی در 34 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد

اجرای طرح ضیافت الهی در 34 امامزاده شاخص گلستان/ برپایی خیمه های معرفت در 18 بقعه متبرکه استان

به گزارش گلستان 24، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان : حجت الاسلام سهرابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ماه رمضان ماه میهانی خداست و خداوند متعال همگان را برای مهمانی بر سر سفره های بی منتهای نعمت خویش دعوت کرده است .

وی اذعان کرد : در این طرح 24 مبلغ بومی 12 مبلغ غیربومی را در امامزادگان شاخص استان مستقر خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه های این ماه مبارک را در این امامزاده‌ها اجرا کنیم .
حجت الاسلام سهرابی افزود  : در طرح ضیافت الهی روحانیون در بخش سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، مشاوره وقف ،  اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت در 18 بقعه متبرکه استان  فعالیت می کنند .
وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره افطاری ساده گفت : امسال مراسم افطاری ساده در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اجرای نیات واقفین در 23 امامزاده شاخص استان برگزار می شود .
مدیر کل اوقاف گلستان با اشاره به برخی دیگر از برنامه های این اداره کل و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان افزود : در این ماه برنامه های مختلفی از قبیل آماده سازی و بازسازی فضای امامزادگان برای استقبال از این ماه ، غبار روبی و عطر افشانی امامزادگان ، جزخوانی قرآن کریم در 14 بقعه متبرکه ، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان در 16 بقعه متبرکه، نمایشگاه ضیافت الهی در 7 بقعه متبرکه  ، ویژه برنامه های وفات حضرت خدیجه مادر امت ، مراسم میلاد جشن امام حسن مجتبی (ع) ، مراسم ویژه شب های قدر با حضور مداحان و سخنرانان برجسته استانی و کشوری ، برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر اقدامات و برنامه های مهم این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان از همه مومنین و مومنات روزه دار استان درخواست کرد تا با حضور در مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه برای خودسازی در جوار فرزندان پیامبر(ص) تلاش کنند .

وی ادامه داد : هدف از برگزاری این برنامه ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، تقویت باورها و اعتقادات ، و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ترویج . تبلیغ مفاهیم قرآن ، و ایجاد محافل انس با قرآن کریم اجرای دقیق نیات واقفان می باشد .
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار